۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

اسپیس ایکس فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی می برد

اسپیس ایکس فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی می برد

ناسا اعلام کرد کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس در ۷ خرداد سال جاری ۲ فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، تاریخ نخستین پرواز فضانوردان ناسا از خاک آمریکا پس از ۹ سال، تعیین شد. قرار است کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس «باب بنکن» و «داگ هارلی»، فضانوردان ناسا را در تاریخ ۲۷ می سال جاری میلادی(۷ خرداد ۱۳۹۹ شمسی) به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. این پرواز در حقیقت آخرین تست کپسول برای ناسا به حساب می آید.

این ماموریت Demo-۲ نام گرفته است. طبق اطلاعات موجود عملیات ارسال فضانوردان در ساعت ۲۰:۳۲ دقیقه به وقت گرینوویچ از مقر پرتابPad۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا انجام می شود.  ماموریت های آپولو و شاتل ناسا نیز از همین مقر به فضا پرتاب شده بود.

کپسول کرودراگون همراه یک موشک فالکون۹ بنکن و هارلی را به فضا می برد. ناسا مدت زمان این ماموریت را مشخص نکرده و در بیانیه آن «اقامت ادامه دار فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی» ذکر شده است. پس از تکمیل این ماموریت بنکن و هارلی همراه کپسول در نزدیکی شرق ایالت فلوریدا، اقیانوس آتلانتیک فرود می آیند و کشتی اسپیس ایکس آنها را به ساحل می برد.

اسپیس ایکس نخستین پرتاب بدون سرنشین کپسول کرودراگون به ایستگاه فضایی بین المللی را در مارس ۲۰۱۹ میلادی انجام داد.

کد خبر 4903003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha