۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۳۵

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

تولیدات بومی در مرمت بناهای تاریخی اردبیل حمایت می‌شود

تولیدات بومی در مرمت بناهای تاریخی اردبیل حمایت می‌شود

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تولیدات بومی کیفی که استانداردهای لازم را دارا باشد مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فلاحی ظهر شنبه در جلسه فنی میراث فرهنگی اردبیل استفاده از تولیدات بومی در مرمت بناهای تاریخی را زمینه‌ساز حمایت از تولیدکنندگان دانسته و اظهار کرد: تولیدات بومی کیفی که استانداردهای لازم را دارا باشد مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید، تلاشمان بر این است تا در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: مهمترین برنامه‌ها در این حوزه استفاده از آجرهای مرمتی تولیدکنندگان بومی استان در اجرای پروژه‌های مرمت بناها، بازارها، پل‌ها، و مکان‌های تاریخی است چراکه استفاده و حمایت از تولیدات بومی گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال است.

فلاحی از برنامه‌ریزی برای ارائه مولاژهای تولید شده بومی از چینی‌خانه به میهمانان به عنوان معرف و نماد استان خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا رشته‌های مختلف صنایع دستی و کارگاه‌ها در این بخش را فعال کرده و شرایط بهره برداری این کارگاه‌ها و کوره‌های سفال غیرفعال در سطح استان را فراهم کنیم.

کد خبر 4903601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha