۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

پیش بینی حمله ۳ برابری ملخ ها در مقایسه با سال گذشته

پیش بینی حمله ۳ برابری ملخ ها در مقایسه با سال گذشته

شیراز _ رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: طبق پیش بینی انجام شده طی ۱۵ روز آینده با حمله ۲ تا ۳ برابری ملخ ها در مقایسه با سال گذشته مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا درگاهی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ستاد گیاه پزشکی فارس رصد، پایش و مبارزه با آفت خطرناک ملخ صحرایی را ضروری اعلام کرد و گفت: پارسال ۹ استان کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشترین درگیری را با این آفت داشتند و در ۷۵۰ هزار هکتار با این آفت مبارزه شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود استان‌های جنوبی در ۱۵ روز آینده با حجم ۲ یا ۳ برابری در مقایسه با پارسال با حمله ملخ‌ها روبرو شوند.

وی گفت: در مرحله اول اعتبارات دولت برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی ۲۵ میلیارد تومانی تخصیص یافته است و در روزهای آینده نیز هیئت دولت ۳۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار تخصیص می‌دهد که برای رصد، پایش و مقابله با آفت ملخ صحرایی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، در ادامه گفت: تا امروزدر بیش از ۱۰۰ هزار هکتار با این آفت مبارزه و بیش از ۵ میلیون هکتار پایش انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این نشست از ایجاد ٢ آمادگاه با تجهیزات کامل و سموم در استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ٩ هزار هکتار مبارزه و ٢٦٠ هزار هکتار پایش آفت ملخ صحرایی، در مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده است.

قاسمی به کشاورزان هشدار داد، که طبق پیش بینی‌های متخصصان و کارشناسان تا پایان خرداد ماه آمادگی لازم برای هجوم دسته‌های بزرگ ملخ‌ها را داشته باشند و در صورت مشاهده با شماره ١٥٠٤ تماس بگیرند تا کارشناسان جهاد کشاورزی اقدامات مقابله‌ای را انجام دهند.

کد خبر 4904628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha