۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

فرمانده انتظامی هرمزگان:

کشف محموله های قاچاق ۹۰ میلیاردی در هرمزگان

کشف محموله های قاچاق ۹۰ میلیاردی در هرمزگان

بندرعباس - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۹۰میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در اجرای طرح ضربتی «نصر ۵» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا جعفری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هدف مقابله با قاچاق کالا و ارز و برخورد جدی و مقتدرانه با عاملان قاچاق کالا، با به کارگیری کلیه توان عملیاتی، تعامل با دستگاه‌های مرتبط برون سازمانی طرح عملیاتی «نصر ۵» را به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح ضربتی با تلاش همه جانبه مأموران ۴۰ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین حامل و فعال در قاچاق کالا توقیف و در بازرسی از آنها مجموعاً ۳۲۰ هزار نخ انواع سیگار، ۷۸۳ دستگاه لوازم خانگی، ۱۳ هزارو ۹۴۰ عدد قطعات خودرویی، ۱۶۱ هزار لیتر سوخت ،۲ تن برنج، ۳ هزار و ۱۵۶ ثوب البسه، ۳ هزارو ۵۰۰ کیلو فرآورده‌های شیلاتی، ۸۶۴ قلم لوازم آرایشی، هزارو ۲۰۰ عدد مواد محترقه، ۱۳ تن انواع مواد خوراکی و ۵ هزارو ۹۵۰ قلم سایر کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در اجرای این طرح را ۹۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال عنوان کرده و اظهار داشت: در این رابطه ۴۷ نفر از عوامل قاچاق کالا نیز دستگیر وبا تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۵۹ فقره پرونده کشف کالای قاچاق در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۶پ رونده بالای پانصد میلیون تومان، ۳ فقره بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و ۵۰ فقره پرونده زیر صد میلیون تومان بوده است.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح ضربتی طی ۲ عملیات جداگانه ۲ مورد زمین خواری به متراژ ۲ هزار و ۴۵۰ متر به ارزش ۴ میلیارد ریال توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان دیگر اقدامات و نتایج این طرح در ۴۸ ساعت گذشته را پایش هزار پته گمرکی، بازدید میدانی از ۳ انبار گمرکی در ورودی و خروجی گمرک، بازدید فیزیکی و میدانی ۸۵ دستگاه کانتینر در درب خروجی گمرک شهید رجایی، احضار ۲۱ متهم در شعبات تحقیق پلیس امنیت اقتصادی و کشف ۲ انبار احتکار کالای اساسی عنوان کرد.

کد خبر 4906161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha