۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷

تبعات ناشی از کرونا؛

موسسه آکسفام: خطر قحطی ۵۰ میلیون نفر را در آفریقا تهدید می کند

موسسه آکسفام: خطر قحطی ۵۰ میلیون نفر را در آفریقا تهدید می کند

موسسه آکسفام نسبت به خطر قحطی در غرب آفریقا که حدود ۵۰ میلیون نفر را هدف قرار گرفته و در پی شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن ایجاد می شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان آکسفام در گزارشی اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن حدود ۵۰ میلیون نفر در غرب آفریقا در معرض خطر قحطی قرار خواهند گرفت.

در این گزارش آمده است: شمار کسانی که از بحران غذایی در منطقه رنج می‌برند ممکن است بر اثر تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰۰ درصد طی ۳ ماه افزایش یابد و این رقم به ۵۰ میلیون نفر در ماه آگوست برسد، حال آنکه این رقم در ماه ژوئن بالغ بر ۱۷ میلیون نفر است.

سازمان مذکور خاطرنشان کرد: کشورهایی که با بحران انسانی مواجه هستند، دستیابی به غذا به شدت دشوار است. در بورکینافاسو و نیجر کمک‌های انسانی به هزاران آواره با دشواری مواجه است.

چند روز پیش نیز صندوق حمایت از سازمان ملل متحد (یونیسف) از افزایش فقر در منطقه خاورمیانه و آفریقا ابراز نگرانی کرده بود. این سازمان اعلام کرد که بحران کرونا بر کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا تأثیر منفی خواهد گذاشت و فقر در این مناطق را افزایش خواهد داد.

این سازمان پیش بینی کرد که بر اثر بحران کرونا ۸ میلیون نفر به فقرای منطقه افزوده شود، فقرایی که نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 4906234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha