۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

کمک‌های مؤمنانه در رزمایش مواسات با حفظ کرامت افراد صورت گیرد

کمک‌های مؤمنانه در رزمایش مواسات با حفظ کرامت افراد صورت گیرد

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: کمک‌های مؤمنانه در رزمایش مواسات با حفظ کرامت افراد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی بعداز ظهر سه شنبه در ستاد عملیات فرهنگی و اجتماعی رمضان ۱۴۴۱( رزمایش مواسات) اظهار کرد: تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان در سه حوزه محتوا، رسانه و خدمات اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی ما باید پیوست اجتماعی داشته باشد، بیان‌کرد: پیوست‌های اجتماعی تفسیر عملی روایاتی است که در فعالیت‌های فرهنگی بر منبرها و در سخنرانی‌ها می‌گوئیم.

رضایی با بیان اینکه امروزه کمک مومنانه را در نقاط مختلف خراسان‌جنوبی مشاهده می‌کنیم، ادامه‌داد: کمک مؤمنانه و مواسات باید با مراعات آبروی افراد نیازمند صورت گیرد که گاه در این زمینه اشکالاتی مشاهده می‌شود.

رمضان جاری اعزام مبلغ نداریم

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و تولید محتوا را با شعار «قرآن زنده است» پیگیری می‌کنیم، بیان‌کرد: در رمضان سال جاری اعزام مبلغ را نخواهیم داشت ولی طرح‌هایی را با همدلی و همفکری در راستای تبلیغ و کمک مؤمنانه اجرایی می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه منبر و هیئت مجازی را در ماه رمضان باید بیش از گذشته فعال کنیم، ادامه‌داد: می‌توان در ماه مبارک رمضان کلیپ‌های چند دقیقه‌ای تفسیر قرآن و اخلاق را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم.

رضایی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ مبلغ در خراسان‌جنوبی داریم، گفت: شبکه تبلیغ ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای کار فرهنگی در ایام ماه رمضان است.

وی اظهار کرد: وجود ۷۰ مؤسسه قرآنی و ۲۰۰ خانه قرآنی، جامعه مداحان، بانوان فرهیخته و مدارس صدرای استان نیز از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی خراسان‌جنوبی است که در رزمایش مواسات در رمضان ۱۴۴۱ می‌توان از آن استفاده کرد.

اشاره‌ای به یک آسیب فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برخی آسیب‌های فرهنگی بیان‌کرد: اینکه نوجوانان ما سلبریتی‌ها را به خوبی می‌شناسند ولی با دیدن تصویر شهید صیاد شیرازی نمی‌دانند او کیست، یک ضعف فرهنگی بزرگ است.

غلامرضا عباسی‌مقدم، رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: در رمضان سال جاری برنامه‌های معنوی با رعایت توصیه‌های بهداشتی و دقت در موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی بیان‌کرد: افطاری‌های هر ساله ماه رمضان، امسال هدف‌دار خواهد بود و با جمع‌آوری نذورات، افطاری‌ها به صورت بسته‌بندی شده درب خانه نیازمندان تحویل می‌شود.

عباسی مقدم یادآور شد: کمک به نیازمندان و محرومان باید به صورت هدفمند، با پرهیز از موازی کاری صورت گیرد.

کد خبر 4906364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha