۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

در ماه مبارک رمضان؛

اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده های دامی در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده های دامی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبداله بهمنش افزود: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمز، طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرا می‌گردد.

بهمنش تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی در استان تحت کنترل و نظارت بهداشتی ۲۰ اکیپ ثابت و سیار به استعداد ۶۰ نفر پرسنل در طول مدت شبانه روز، قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به احتمال سو استفاده برخی افراد سودجو به ویژه افراد دست فروش و دوره گرد در مورد عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت در ماه مبارک رمضان، گفت مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عرضه گوشت قرمز بدون مُهر و لیبل دامپزشکی، گوشت چرخ کرده نامرغوب، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه غیربهداشتی انواع فرآورده خام دامی با خودروی فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته بندی شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و ادارات شهرستان گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین نسبت به احتمال ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صورت مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز هشدار داد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند

کد خبر 4908381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha