۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد؛

احداث تأسیسات گردشگری جدید در کنار آبشار زیبای «چکان» الیگودرز

احداث تأسیسات گردشگری جدید در کنار آبشار زیبای «چکان» الیگودرز

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران، اقدام به احداث تأسیسات گردشگری جدید در کنار آبشار زیبای «چکان» در شهرستان الیگودرز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران و فراهم کردن امکانات زیرساختی، اقدام به احداث تأسیسات گردشگری جدید در کنار آبشار زیبای «چکان» در شهرستان الیگودرز کردیم.

وی، گفت: احداث پل دسترسی، ساخت سکو و بهسازی بخشی از مسیر آبشار «چکان» از جمله اقداماتی است که در کنار این آبشار منحصر به فرد احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه برای احداث این تأسیسات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: پیش از این نیز سرویس بهداشتی و سکو در کنار این جاذبه گردشگری احداث شده بود.

قاسمی، اضافه کرد: بهسازی مسیر رودخانه و تکمیل راه دسترسی به این آبشار نیز، سال جاری در دستور کار قرار دارد.

بنابر این گزارش، آبشار زیبای «چکان» در جنوب غربی شهرستان الیگودرز با ارتفاع ۳۰ متر و عرض تاج ۴ متر در جنوب شرقی استان لرستان، در دامنه کوه‌های زاگرس مشرف به دره «چکان» و در نزدیکی روستاهای «حسین‌آباد» و «دهقادی» قرار گرفته‌است.

این آبشار منحصر به فرد به شماره ۱۶۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 4909004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha