۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴

برنامه‌های تبلیغات اسلامی خوزستان در ماه رمضان تشریح شد

برنامه‌های تبلیغات اسلامی خوزستان در ماه رمضان تشریح شد

اهواز- مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، برنامه‌های ویژه این اداره کل برای ماه رمضان را تشریح کرد.

محمدمهدی نبی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک حلول ماه رمضان در خصوص برنامه‌های این اداره کل برای ماه رمضان اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان بر دو بخش خواهد بود که در بخش نخست عادی است و متناسب با رمضان ۹۹ اجرا خواهد شد.

وی افزود: در راستای کمک به مناطق محروم استان از ظرفیت هر امام جماعت روستا، امام جماعت محله و مساجد محوری برای حضور فعال و مؤثر در پویش مواسات و کمک مؤمنانه و سوق دادن نذورات و ارزاقی که مؤمنان اهدا می‌کنند، استفاده خواهد شد.

نبی زاده در ادامه گفت: در همین راستا به دنبال این هستیم ک از بین هیئت‌های مذهبی سطح استان و با استفاده از ظرفیت آنها ۵۰۰ هیئت و هر هیئت ۵۰ بسته و در مجموع ۲۵ هزار بسته غذایی آماده کنیم که بخش اعظمی از آن را هیئت‌ها آماده کردند و یا به نیازمندان اهدا کردند و یا این امر در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان خبر داد: حمایت از تولیدهای رسانه‌ای و سخنرانی مواسات و تشکلات از جمله این برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای پخش آنلاین سخنرانی کوتاه مبلغان در شب‌های ماه رمضان که از جمله شهرستان رامهرمز آن را آغاز کرده است نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده اداره کل تبلیغات استان است.

نبی زاده ادامه داد: هم‌چنین برنامه‌ریزی برای پخش زنده مداحی اهل‌بیت و شعرخوانی شاعران آئینی در مناسبت‌های مختلف موجود در ماه رمضان و برنامه‌ریزی برای همکاری نزدیک با ستاد مرکزی پویش همگانی رزمایش مواسات که با حضور ائمه شهرستان‌های خوزستان برگزار خواهد شد، از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: بخش دوم برنامه‌ها بخش ویژه‌ای است که آن را در رمضان ۹۹ دنبال می‌کنیم که شامل سه بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: کانالی در پیام‌رسان ایتا به بنام «صندوق بازی» با همکاری حوزه سفیران هدایت ولی‌عصر عج اهواز راه‌اندازی شده و مدتی فعال است و بنا داریم در ماه رمضان ۹۹ این امکان را به همه طلاب خوزستان فراهم کنیم که با توجه به پویش در خانه ماندن، این طلاب با فرزندان خود بازی خانگی انجام دهند و ضمن اشتراک آن در کانال یا فرستادن آن به ادمین کانال، پس از برگزاری مسابقه به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد؛ علاقه‌مندان می‌توانند si@bazi را در ایتا جست‌وجو کنند و در آن عضو بشوند.

نبی زاده عنوان کرد: همه این کارها و هزینه‌ها را اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بر عهده گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: راه‌اندازی یک پویش عبادت خانوادگی رمضان ۹۹ در قالب کانال با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر عبادت در خانه و میان خانواده مورد تاکید است. این کانال در دو سه روز آینده راه‌اندازی خواهد شد و هشت هزار نفر مردم مرتبط با این اداره کل می‌توانند عبادت خود را ارسال کنند و پس از برگزاری مسابقه به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم جهش تولید و مسئله تولید تصمیم بر آن شده که در رمضان ۹۹ به صورت ویژه فعالیت‌های تولیدی به خصوص فعالیت‌های تولیدی که بر پایه دانش‌بنیان حرکت می‌کنند در استان رسانه‌ای و معرفی کنیم.

نبی زاده اظهار کرد: همچنین یک پویش قرآنی که امور دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان خوزستان راه‌اندازی کرده است، مورد توجه است که البته این امر زیرمجموعه پویش کشوری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: در خصوص بازگشایی مساجد، گفتگوهایی در کشور انجام شده است. وضعیت مساجد طبق هماهنگی که با مسئولان استان خوزستان صورت گرفته است در همه نوبت‌ها می‌توانند باز باشند تا مردم بتواند در ماه رمضان به عبادت و قرآن‌خوانی و مناجات و… بپردازند.

وی افزود: در بخش دعاها و مناجات و زیارت‌های قبل و بعد از اذان‌ها از بلندگوهای استان شایسته است این کار انجام شود تا که این صداها در سراسر خوزستان طنین‌انداز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان خبر داد: در خصوص مسئله نماز جماعت این امر بر اساس تصمیم‌های مسئولان کشوری، متوقف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبی زاده تأکید کرد: هم‌چنین در ورود و خروج از مساجد همه افراد باید دست‌هایشان ضدعفونی شوند و در صورت اماکن مُهر و قرآن از خانه بیاورند و در صورت شرکت کردن در جلسات قرآنی فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: همه این اموری که در خصوص بازگشایی مساجد گفته شد باید با رعایت نکات بهداشتی و فردی و با همکاری مردم انجام شود و تا ریشه‌کن شدن این ویروس ان شاء الله شاهد برگزاری مراسم‌های با شکوه ماه رمضان در استان خوزستان باشیم.

کد خبر 4909195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha