۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

قائم مقام وزیر علوم:

روسای ۱۰۰دانشگاه‌ به روسای دانشگاه‌های بزرگ جهان نامه نوشتند

روسای ۱۰۰دانشگاه‌ به روسای دانشگاه‌های بزرگ جهان نامه نوشتند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: برخی روسای دانشگاه‌ها در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های بزرگ جهان به تحریم‌ها در زمان شیوع کرونا اعتراض کرده و خواستار اقدام جامعه نخبه جهانی شدند.

حسین سالارآملی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامه نگاری برخی از رؤسای دانشگاه‌ها به رؤسای دانشگاهای بزرگ دنیا گفت: رؤسای دانشگاه‌های تربیت مدرس، امام خمینی (ره) قزوین، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هر کدام به رؤسای دانشگاه‌های کشورهایی که با آنها مراودات علمی دارند، نامه‌ای نوشتند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ نامه از طرف روسای دانشگاه‌ها برای همتایان غیر ایرانی صادر شده است. مخاطبان این نامه‌ها علاوه بر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، اتحادیه‌هایی هستند که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان عضو آنها هستند.

وی ادامه داد: این رؤسا در این نامه‌ها به حرکت‌های غیر بشردوستانه برخی از کشورها و ایجاد ظلم مضاعف در برابر ملت ایران در زمان شیوع ویروس کرونا و برقراری تحریم‌ها اعتراض کردند و خواستار این شدند که جامعه نخبه جهانی برای مقابله با این حرکت‌ها اقدام کنند و خواستار برطرف شدن ظلم مضاعف بر مردم مسلمان کشور ما شدند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: این رؤسا در نامه‌های خود تاکید کردند، ما خواستار توسعه مراودات علمی هستیم و تحریم‌ها ظلم مضاعفی بر ملت ایران به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا است و این تحریم‌ها خلاف تمام مقررات بین المللی و حقوق بشر است باید جامعه نخبه جهانی در مقابل این موضوع مقاومت کند.

به گزارش مهر، قائم مقام وزیر علوم پیش از این اعلام کرده بود، تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به صورت تدریجی به ساحت علمی رسیده است و امروزه شاهد هستیم که برخی کشورها تلاش می‌کنند ارتباطات علمی ایران با خارج از آن را تعلیق کرده یا محدود سازند. برهمین اساس برای برون رفت از تله‌های تحریمی، برنامه‌های متفاوت و مختلفی از قبیل ارتباطات نقطه‌ای، مویرگی، منطقه‌ای و جهانی ارائه شده است. از همین رو، ارتباطات بین المللی در وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور با همین دیدگاه پیش رفته و موفقیت‌هایی نیز به دست آورده است.

کد خبر 4909215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha