۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱

مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر اعلام کرد:

مهارت‌آموزی ۳۸۰۰ نفر از افراد در معرض آسیب اجتماعی در بوشهر

مهارت‌آموزی ۳۸۰۰ نفر از افراد در معرض آسیب اجتماعی در بوشهر

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با برگزاری ۲۵۵ دوره آموزشی سه هزار و ۸۷۴ نفر آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب با آموزش‌های مهارتی فنی حرفه‌ای توانمند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: با برگزاری ۶۰ دوره آموزشی در زندان‌های استان ۸۶۰ نفر از مددجویان مهارت‌های فنی را فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم می‌کند.

وی به برگزاری ۱۱۲ دره آموزشی در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: ۱۷۱۵ نفر در این دو حوزه که در معرض خطر بیشتری بوده‌اند با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنا و با کارآفرینی در حوزه مشاغل خانگی به اشتغال رسیده‌اند.

دراهکی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر امسال طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ۳۳۱ نفر، در حوزه پناهندگان و اتباع خارجی ۱۰۴ نفر و در بخش ساکنین مناطق محروم و مرزی نیز ۵۴ نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توانمند سازی معتادین بهبود یافته کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر ۳۹۵ نفر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر مهارت‌آموزی را پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه دانست و تصریح کرد: مهارت‌آموزی پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه است.

وی افزود: بر همین اساس این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

دراهکی از توانمندسازی ۳۱۶ نفر از معلولین تحت حمایت بهزیستی در استان خبر داد و گفت: آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی افراد و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب ۱۶۰ حرفه مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها، سکونتگاه‌ها غیر رسمی، اردوگاه‌های کاردرمانی، اماکن زیر نظر بهزیستی، ساکنین مناطق محروم و مرزی، زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و بی سرپرست، آسیب دیدگان اجتماعی، پناهندگان و اتباع خارجی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شده‌است.

کد خبر 4909791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha