۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۷

امام جمعه قزوین:

اندیشه و گفتار شهید مطهری عقل و دل را راضی می کند

 اندیشه و گفتار شهید مطهری عقل و دل را راضی می کند

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اندیشه و گفتار شهید مطهری عقل و دل را راضی می کند و مطالعه آثار این شهید برای معلمان و دانش آموزان راهگشاست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عابدینی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان خداوند برای همه ما دعوت نامه فرستاده یعنی سفارش شده که حتماً در میهمانی شرکت کنیم و اگر نتوانستیم روزه بگیریم باید آن را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: ماه رمضان برکات زیادی دارد و می‌تواند با عبادت و خودسازی زمینه پرورش انسان‌های با شرافت و با تقوا را محقق کند اما اگر رمضان را بدون دستاوردی سپری کنیم دست خالی بوده ایم و متضرر شده ایم.

وی بیان کرد: خداوند نعمت‌های زیادی به ما عطا کرده هرچند کرونا اجازه نداده مراسم مذهبی را برگزار کنیم اما در این روزها باید مراقب آسیب‌های معنوی هم باشیم و به آن توجه کنیم.

آیت الله عابدینی یادآور شد: آموزش و پرورش در تربیت جوانمردانی که هر کدام تأمین کننده امنیت و بهداشت هستند نقش دارد و شما می‌خواهید عقل را دانا و اراده مردم را توانا کنید که این ویژگی‌ها در تقوا نیز وجود دارد و کارتان ارزشمند است.

وی گفت: هر مشکلی که در جهاندیده می‌شود مربوط به اراده‌های ضعیف انسان‌ها است که یا ندانسته عقل تاریک داشته اند یا اراده آنها ضعیف بوده و شما معلمان برای توانا کردن اراده و دانایی عقل وارد میدان شده اید.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خیلی از گویندگان، نویسندگان و کسانی که در عرصه علمی کار می‌کنند گاهی برخی مطالبشان ما را قانع نمی‌کند اما عده‌ای از اهل دل هستند که مطالب آنها دل نشین است اما عقل سلیم آن را نمی‌شنود و در این میان شخصیت شهید مطهری به گونه‌ای است که هم گفتار و هم اندیشه اش جوری است که دل و عقل را تومان راضی می‌کند.

عابدینی از دکتر نامدار و مجموعه کادر درمانی، پرستاری، پزشکی استان قزوین که در درمان بیماران ناشی از کرونا به میدان آمدند و خدمت کردند تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه قزوین همچنین از تلاش فعالان عرصه حماسه مواسات و کمک مومنانه که مردانه به میدان آمده و به یاری نیازمندان شتافتند نیز تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: در شرایطی که دانش آموزان باید از فضای مجازی برای تحصیل استفاده کنند لازم است از فرصت فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم و مراقب تهدیدات آن نیز باشیم تا آسیبی به فرزندانمان وارد نشود.

آیت الله عابدینی در ادامه خواستار مشارکت خیرین در تأمین تجهیزات مناسب برای دانش آموزان بی بضاعت برای استفاده از فضای مجازی برای تحصیل شد.

امام جمعه قزوین با تبریک روز کارگر اظهار امیدواری کرد مشکلات کارگری با کمک مسئولان استان حل شود.

کد خبر 4910414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha