۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵

جلد ۷۷ «پنج دقیقه با بهشتیان» منتشر شد؛

روایت‌هایی داستانی از خاطرات شهید مدافع حرم حسن احمدی

روایت‌هایی داستانی از خاطرات شهید مدافع حرم حسن احمدی

مجلد ۷۷ «پنج دقیقه با بهشتیان» شامل روایت‌های داستانی کوتاهی است از زندگی شهید مدافع حرم حسن احمدی. نویسنده این کتاب الهه حاجی حسینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «پنج دقیقه با بهشتیان» کتابچه‌های مختصری در قالب داستان است که انتشارات دارخوین اصفهان درباره زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم منتشر می‌کند. کتاب‌های این مجموعه با توجه به حجم کم و خوانش آسان، بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

هفتادوهفتمین مجلد از مجموعه به شهید مدافع حرم، حسن احمدی اختصاص پیدا کرده است. این کتاب به قلم الهه حاجی حسینی است و با شمارگان سه هزار نسخه، ۳۲ صفحه و بهای سه هزار تومان فرصت نشر پیدا کرده است. «خانواده انقلابی»، «ساده و تمیز»، «سختی‌ها» و «علاقه به فرزندان» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب است. این داستان‌ها از زبان نزدیکان و آشنایان شهید روایت شده‌اند و مهم‌ترین ویژگی آنها ارائه تصویری واقعی از شهید احمدی برای مخاطبان بویژه نسل جوان است. حاجی حسینی همچنین کتاب «از عشق تا دمشق» را نیز از خاطرات این شهید جان برکف منتشر کرده است.

شهید حسن احمدی ۱۴ مهرماه ۱۳۵۸ در خانواده‌ای انقلابی و مذهبی در روستای حسن آباد در بخش کرون شهرستان تیران و کرون به دنیا آمد و سال ۱۳۷۷ به خدمت در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف مشغول و پس از آموزش داوطلبانه با هدف مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. این شهید مدافع حرم ۲۵ مهر ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید. ستوان دوم پاسدار شهید حسن احمدی، ششمین شهید مدافع حرم لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است.

همسر شهید در یکی از مصاحبه‌های مطبوعاتی‌اش گفته است: «زمانی که جنگ سوریه پیش آمد حسن‌آقا شور و شوق زیادی برای رفتن داشت. دو تن از همکارانش هم شهید شده بودند و انگار خونش به جوش آمده بود. یک روز گفت برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده‌ام تا هر زمان که به من نیاز داشتند به سوریه بروم. علاقه شدیدی بین من و حسن‌آقا و بچه‌ها وجود داشت. همیشه می‌گفتم من نمی‌خواهم تو را از دست بدهم چون از اول به هم قول داده بودیم همیشه با هم باشیم. همیشه فکر شهادتش را می‌کردم. الان هم می‌گویم جز شهادت چیز دیگری لایقش نبود.»

کد خبر 4911784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha