۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷

استاندار لرستان مطرح کرد؛

اتمام تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی آسیب‌دیده در سیلاب لرستان

اتمام تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی آسیب‌دیده در سیلاب لرستان

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: تمامی فضاهای آموزشی خسارت دیده در سیل فروردین ماه ۹۸ به طور کامل تعمیر و بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سیلاب مخرب فروردین ماه ۹۸ در استان لرستان به همه بخش‌های زیربنایی و زیرساختی و اموال عمومی خسارت‌های فراوانی وارد شد.

آسیب سیلاب به ۳۷۰ فضای آموزشی لرستان

وی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که با خسارات سنگین مواجه شد، مجموعه زیرساخت‌ها و ساختمان‌های آموزشی استان لرستان بود که حدود ۳۷۰ باب فضای آموزشی در جریان سیل آسیب دید و از این تعداد حدود ۶۰ واحد آموزشی به طور کامل تخریب شد که نیازمند بازسازی مجدد بود و به ۳۱۰ واحد آموزشی هم خساراتی وارد شد که نیازمند تعمیرات جزئی و کلی بودند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه از همان اول دولت توجه لازم را به این موضوع داشته است، گفت: با توجه به حجم آسیب‌های ناشی از سیل، منابعی که در اختیار دولت و استان بود به هیچ وجه کفایت این خسارات را نمی‌کرد.

خادمی با اشاره به حضور فعال و پر رنگ خیرین و خصوصاً خیرین مدرسه ساز در این عرصه، گفت: از بین خیرین طبق بررسی‌های به عمل آمده خیرین مدرسه ساز از همه پیشتاز ترند و با توجه به تجارب و عملکرد این حوزه، یکی از بهترین تشکیلاتی که در کشور شکل گرفته و عملکرد خوبی داشته مجمع خیرین مدرسه ساز کشور است که خدمات آنها در دوردست‌ترین مناطق کشور نیز به چشم می‌خورد.

همه فضاهای آموزشی آسیب دیده تعمیر و بازسازی شد

وی با اشاره به حضور خیرین در اولین روزهای پس از سیل، گفت: پس از این حضور با همراهی ریاست نوسازی مدارس کشور در قالب یک تیم از مناطق آسیب دیده و به ویژه از شهرستان پلدختر بازدید به عمل آمد و برنامه مشارکتی این عزیزان تنظیم شد و متعاقب آن همایشی با حضور خیرین مدرسه ساز کشور و استانداران استان‌های سیل زده در تهران تشکیل شد که خوشبختانه در آن برنامه استقبال خیلی خوبی به عمل آمد و بیش از اعتبار مورد نظر، کمک‌های خیرین جذب شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در همایش مذکور ۲۱۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز به استان‌های سیل زده کمک شد که به دلیل حجم خسارات، بیش از ۹۰ میلیارد تومان از ۲۱۰ میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص یافت.

خادمی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این تعهدات در لرستان اجرایی شده است، گفت: خوشبختانه با ترکیب منابع مالی خیرین با منابع دولتی، تمام مدارس تعمیری و تعداد ۲۵ واحد بازسازی شده تا مهر ماه ۹۸ تحویل آموزش و پرورش شد و بقیه پروژه‌ها در حال ساخت و تکمیل است که به سرعت به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به برنامه زمان بندی ساخت مدارس، گفت: خوشبختانه امروز می‌توانیم اعلام کنیم که تمامی فضاهای آموزشی خسارت دیده در سیل فروردین ماه ۹۸ به طور کامل تعمیر و بازسازی شده و در حال حاضر هیچ مشکلی برای دانش آموزان این مناطق از نظر فضای آموزشی وجود ندارد.

استاندار لرستان، از سازمان نوسازی مدارس کشور و نوسازی مدارس استان لرستان و به طور خاص از خیرین مدرسه ساز کشور به خاطر کمک به لرستان در تمامی عرصه‌ها و به ویژه در مقطع سیل لرستان و بازسازی فضاهای آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 4912094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha