۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۲۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند

۲۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند

سمنان - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه وزارت نفت سالانه ۱۰۰ هزار کلاس درس را برای آموزش‌وپرورش استاندارد سازی می‌کند، گفت: ۲۳ هزار کلاس با بخاری نفتی گرم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهر اله رخشانی مهر ظهر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان سمنان ضمن بیان اینکه از سه هزار و ۶۲۳ کلاس درس استان دو هزار و ۱۷۴ کلاس درس تاکنون استانداردسازی شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۴۴۹ کلاس درس استان سمنان نیازمند استانداردسازی است.

وی ضمن بیان اینکه ۲۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند که این آمار حدود چهار درصد کلاس‌ها را در بردارد، افزود: ۶۳ هزار کلاس درس از بخاری گازی استاندارد برخوردار هستند که طبق تعهد وزارت نفت این ارگان می‌بایست ۱۰۰ هزار کلاس درس را برای آموزش‌وپرورش استانداردسازی کند.

استاندارسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ضمن بیان اینکه استاندارسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی تأمین سیستم سرمایش مناسب در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: در سال ۹۶ بابت استانداردسازی سیستم گرمایش و سرمایش مدارس استان سمنان ۳.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این رقم در سال ۹۷ به چهار میلیارد تومان و در سال ۹۸ به ۱۳.۸ میلیارد تومان نزدیک ۱۴ میلیارد تومان افرایش یافت که به نسبت سال ۹۶ حدود ۲۰۸ درصدی رشد داشته است.

رخشانی مهر ضمن بیان اینکه مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان وجود ندارد، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در استان ۶.۶۹ مترمربع است که در رتبه هشتم سرانه کشور را دارد لذا این رقم برای کشور ۵.۲۱ مترمربع است که نشان می‌دهد این استان در رتبه مناسب قرار دارد سرانه استاندارد ۸.۴ مترمربع را شامل می‌شود که باید کوشید استان به این سرانه نزدیک شود.

وی افزود: در سال ۹۶ جمع اعتبارات ملی برای استان سمنان بیش از ۱۲ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ با رشد ۱۷۲ درصدی به ۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۹۸ اعتبارت تخصیصی افزایش ۱۰۰ درصد داشت و به ۸۴ میلیارد تومان رسید که ۴۴۴ درصد به نسبت ۹۶ افزایش داشته است.

پرونده مدارس سیل‌زده نیز بسته خواهد شد

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن بیان اینکه برنامه‌های جامعی برای استان‌های مختلف تعریف شد که مهم‌ترین عنوان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، ابراز داشت: مهم‌ترین بحث افزایش سهم خیران در پروژه‌های خیر ساز است که انجام این مهم همراهی خوب رسانه‌ها را می‌طلبد که باید گفت خوشبختانه همه تعهدات سفر به استان سمنان اجرایی شدند.

رخشانی مهر ضمن بیان اینکه خوشبختانه با تلاش خیران مدرسه‌ساز و اعتبارات دولتی پرونده مدارس زلزله‌زده استان کرمانشاه بسته و هفت‌دهم مترمربع به فضای آموزشی این استان اضافه‌شده است، تصریح کرد: درمجموع برای این حادثه ۷۸ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه ساخته شدند.

وی ضمن بیان اینکه سال قبل ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق سیل‌زده کشور تأمین و به این استان‌ها اختصاص یافت، افزود: هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده بدون کلاس درس نبود که باید گفت برای سال ۹۹ پرونده مدارس سیل‌زده نیز بسته خواهد شد.

کد خبر 4912817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha