۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اجرای طرح توانمندسازی مشاغل آسیب دیده زنان سرپرست خانوارتوسط بسیج

اجرای طرح توانمندسازی مشاغل آسیب دیده زنان سرپرست خانوارتوسط بسیج

جانشین رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: برای کمک به مردم به ویژه کمک به مشاغل خانگی بانوان، علاوه بر برنامه کمک معیشتی طرح توانمندسازی این عزیزان را در دستور کار داریم.

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات این سازمان برای کمک به نیازمندان همزمان با شروع ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای کمک به نیازمندان آبرومند، بسیج زنان در کارگاه‌های مقاومت اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و انجام اقدامات متعدد از جمله تولید ماست و حضور در بیمارستان‌ها کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اساسی بسیج زنان توانمندسازی بانوان و زنان سرپرست خانوار است، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شده‌اند به همین منظور برای کمک به مردم به ویژه کمک به مشاغل خانگی بانوان، علاوه بر برنامه کمک معیشتی طرح توانمندسازی این عزیزان را در دستور کار داریم.

جانشین رئیس بسیج جامعه زنان کشور با توضیح درباره این طرح، بیان کرد: در این طرح با کمک خیرین به مشاغلی که آسیب دیده سرمایه حداقلی برای حداقلی برای راه اندازی دوباره کسب و کار داده می‌شود و برای افرادی که مشاغل آنها به طور کلی از بین رفته است نیز دوره‌های آموزشی برای به راه انداختن کسب و کاری جدید برگزار می‌شود.

بیابانی ادامه داد: آموزش مهارت‌های جدید در عرصه‌های مختلف شغلی با کمک کارآفرینان و به منظور راه اندازی مشاغل نو انجام می‌شود.

وی درباره اجرای کمک مومنانه برای یاری رسانی به هموطنان نیازمند نیز اظهار داشت: مرحله اول اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه، ۵ شنبه هفته گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی به صورت تجمیعی در مصلای تهران جمع آوری و در ۱۴ استان کشور توزیع شد.

جانشین رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: بخش دوم این طرح نیز مصادف با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و در نیمه ماه رمضان اجرا خواهد شد که در این بخش کمک‌های مردمی جمع آوری و در قالب بسته‌های معیشتی میان هموطنان نیازمند توزیع می‌شود.

بیابانی با اشاره بر تعداد این بسته نیز بیان کرد: برنامه سازمان بسیج مستضعفین و بسیج زنان کمک به ۳.۵ میلیون خانوار دارای مشکلات معیشتی است و این امر تا پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد. تاکنون به نیمی از این خانوارها کمک شده و قرار است در مرحله دوم رزمایش همدلی نیز به باقی خانواده کمک شود.

وی با بیان اینکه تمرکز کمک‌های سازمان بسیج زنان بر روی زنان سرپرست خانوار است، خاطرنشان کرد: جامعه هدف اصلی ما زنان سرپرست خانوار و بانوانی است که بر اثر شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. به همین منظور بانک اطلاعاتی این بانوان شناسایی و تهیه شده و با در نظر گرفتن شأن و شخصیت آنها بسته‌های معیشتی به این عزیزان تقدیم خواهد شد.

جانشین بسیج جامعه زنان کشور در پایان تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی همچنان وجود دارد؛ بسیج زنان و سازمان بسیج مستضعفین تا پایان پیامدهای کرونا و به راه افتادن دوباره کسب و کارها را در کنار مردم خواهد بود.

کد خبر 4913051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha