۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

تجهیز ۷۰۰ مدرسه منطقه محروم در خراسان رضوی برای دسترسی به اینترنت

تجهیز ۷۰۰ مدرسه منطقه محروم در خراسان رضوی برای دسترسی به اینترنت

مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دو هزارواحد آموزشی دراستان امکان دسترسی به اینترنت نداشتند که در فاز اول دسترسی ۷۰۰مدرسه راممکن کرده و دردو فاز دیگر دسترسی بقیه نیزایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری قاسم‌علی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با محوریت برنامه‌های هفته معلم و اقدامات آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص آموزش مجازی، ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

خدابنده در ابتدای این نشست در ارتباط با برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی در هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: تقدیر از معلمان، دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدای فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس، دیدار با حدود ۱۵۰ معلم نمونه استان و پیشکسوتان فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس از جمله برنامه‎‌های ما در این چند روز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه در خصوص برگزاری آموزش مجازی در مدارس سطح استان، افزود: به دلیل تعطیلی مدارس و به منظور جلوگیری از عقب‌ماندگی آموزشی، آموزش مجازی را به صورت جدی شروع کردیم لذا استان مثل همیشه در آموزش مجازی پیشتاز است.

وی ضمن اشاره به تلاش مستمر معلمان در حوزه آموزش مجازی و همکاری خوب والدین، تصریح کرد: تعامل و همکاری خانواده‌ها بسیار مهم است چراکه اگر این تعامل نبود، قطعاً آموزش مجازی به ثمر نمی‌رسید.

خدابنده ادامه داد: بعد از اینکه کار آموزش مجازی در خراسان رضوی با شتاب شروع شد، وزارت آموزش و پرورش نرم‌افزار شاد را ارائه کرد و ما از همکاران و دانش‌آموزان درخواست کردیم در آن عضو شوند تا از این طریق ارتباط آموزشی و تعاملی بین دانش‌آموزان و معلمان ادامه پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به مشکلات سامانه شاد، اظهار کرد: البته این سامانه مشکلاتی نیز دارد که همکاران در ستاد در پی رفع آن‌ها هستند. یکی از نگرانی‌ها، موضوع خرید اینترنت است که با پیگیری‌های انجام شده با وزارتخانه در پی آن هستیم تا اینترنت رایگان را در اختیار دانش‌آموزان و دبیران قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در برخی از نقاط استان دسترسی به اینترنت وجود نداشت، از حدود ۱۰۰ هزار واحد آموزشی، دو هزار واحد آموزشی، امکان دسترسی نداشتند که با تعامل با سازمان‌های مربوطه و مخابرات لیست آن‌ها را تهیه و ارائه کردیم و قرار شد امکان دسترسی دانش‌آموزان و مدارس به اینترنت در سه فاز فراهم شود که در فاز اول در انتهای فروردین ماه، دسترسی ۷۰۰ مدرسه ممکن شد.

خدابنده تأکید کرد: البته جمعیت دانش‌آموزان در این دو هزار مدرسه، حدود ۳۰ هزار نفر است که عموماً در مدارس روستایی، مرزی، محروم و کم‌جمعیت قرار داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین در ارتباط با دانش‌آموزانی که تلفن هوشمند در اختیار نداشته و امکان خرید آن را ندارند، گفت: برخی دانش‌آموزان ممکن است تلفن هوشمند در اختیار نداشته باشند و پیگیر این موضوع نیز هستیم تا بتوانیم از طریق منابع داخلی آموزش و پرورش، شرکت‌ها و خیرین تلفن همراه در اختیارشان قرار دهیم.

وی در خصوص امتحانات پایان سال ابراز کرد: در دوره ابتدایی باتوجه به ارزشیابی کیفی و توصیفی، آموزش مجازی تا پایان اردیبهشت ادامه داشته و بعد از آن معلمان باتوجه به شناختی که در طی سال و فعالیت دانش‌آموزان در این سه ماه مجازی به دست آورده‌اند، کارنامه‌ها را صادر می‌کنند.

خدابنده افزود: در خصوص امتحانات متوسطه اول و دوم در دروس غیر نهایی اگر ستاد مبارزه با کرونا این مجوز را بدهد که دانش‌آموزان در مدرسه حاضر شوند، امتحانات به صورت حضوری در نیمه اول خردادماه برگزار می‌شود و در غیر این صورت، روال برگزاری آزمون‌ها را به صورت مجازی پیش می‌بریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در ارتباط با پایه دوازدهم و امتحانات نهایی، از ۱۷ خردادماه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی این امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و کنکور نیز بنابر توافق آموزش و پرورش و سازمان سنجش، سه هفته بعد از امتحانات خردادماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با حقوق نیروهای خرید خدمت، بیان کرد: در تفاهم‌نامه و قراردادی که با مؤسسین منعقد کرده‌ایم، آن‌ها تعهد دادند که حداقل شش ماه از حقوق را خودشان باید پرداخت کرده و منتظر پرداخت دولت نباشند ولی در خراسان رضوی از ابتدای مهرماه، سه ماه حقوق و پنج ماه بیمه را از منابع استانی پرداخت کردیم و پیگیر هستیم مابقی آن را نیز پرداخت کنیم.

خدابنده همچنین در ارتباط با بازگشت یا عدم بازگشت شهریه مدارس غیردولتی، گفت: بخشی از شهریه که در قالب شهریه آموزشی پرداخت شده چون بسیاری از مدارس به صورت مجازی آموزش را ادامه داده‌اند، امکان بازگشت آن به خانواده‌ها وجود ندارد اما بخشی از شهریه که مربوط به اموری مانند کلاس‌های فوق‌برنامه، ناهار و اردوها بوده است، چون انجام نمی‌شود، برگردانده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن بیان اینکه در سال ۹۹، حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر از معلمان، شرایط بازنشستگی دارند، اظهار کرد: درخواست ما از نیروهایمان این است که استمرار خدمت را پر کنند تا بخشی از مشکلات ما در سال تحصیلی را حل کنند. در خراسان رضوی حدود ۱۹ هزار نیرو کم داریم و هر میزانی که نیروهایی که شرایط دارند استمرار خدمت را پر کنند، از این نیاز کاسته خواهد شد.

خدابنده ضمن اشاره به امکان بازگشایی مدارس در مهرماه و احتمال ادامه دار بودن کرونا، افزود: سرانه بهداشتی خوبی را برای مدارس فراهم کرده‌ایم و وزارت آموزش و پرورش مبالغی را در اختیارمان قرار داده تا ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی در انتها در ارتباط با کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق استان، گفت: این مشکل به ویژه در حاشیه شهر مشهد همچنان پا برجاست و کلاس‌های بالای ۴۰ نفر زیاد داریم و مشکل اصلی ما در آنجا نداشتن زمین و ملک آموزشی است و از شهرداری مشهد، آستان قدس و اداره کل اوقاف خواهش می‌کنم اگر فضای مناسبی هست، در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

کد خبر 4914889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha