۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

مجوزهای برداشت نمک در منطقه حوض سلطان قم بازنگری می‌شود

مجوزهای برداشت نمک در منطقه حوض سلطان قم بازنگری می‌شود

قم - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به گذشت زمان و تغییر شرایط اکولوژیک در تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، مجوزهای برداشت نمک در این منطقه نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در حاشیه بازدید از تالاب‌های شکار ممنوع مره و حوض سلطان گفت: بارش برف و باران و رهاسازی حقابه قمرود طی یک ماه گذشته، تالاب‌های قم را پرآب ساخته و شرایط زیستی در این مناطق را بهبود بخشیده است.

وی بر ضرورت ادامه تأمین حقابه زیست محیطی قمرود و قره چای و کاهش اضافه برداشت‌ها از منابع آب زیرزمینی به ویژه در دشت مسیله تأکید کرد و گفت: برای مقابله با کانون‌های القا گرد و غبار در مرکز کشور و حفظ گونه‌های خاص گیاهی و جانوری در این مناطق، باید حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌های قم را تأمین کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم آبگیری تالاب‌های مره و حوض سلطان و حضور پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در این مناطق را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این اداره کل از هرگونه خسارت زیست محیطی به مناطق و زیستگاه‌های حساس و شکننده استان جلوگیری و بر اساس ضوابط و قوانین با آن برخورد خواهد کرد.

وی در پایان بر ضرورت بازنگری در مجوزهای برداشت نمک در تالاب حوض سلطان با توجه به گذشت زمان و تغییر شرایط اکولوژیک منطقه تأکید کرد و گفت: به همین منظور در روزهای آتی طی جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط در دستگاه‌های اجرایی و معدن کاران، در این خصوص تصمیم‌های لازم اخذ خواهد شد.

کد خبر 4914961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha