۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

استاندار خوزستان:

کاهش حساسیت به کرونا در خوزستان نگران کننده است

کاهش حساسیت به کرونا در خوزستان نگران کننده است

اهواز- استاندار خوزستان گفت: روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان بیانگر کاهش حساسیت به این بیماری بوده و این امر نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی زنده با مردم استان خوزستان، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد این هستیم که به دلیل عدم رعایت و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و همچنین قدرت بیماریابی ما روند بیماری در استان خوزستان رو به افزایش است.

وی افزود: البته این نکته خوب این است که بیشتر افراد به صورت سرپایی درمان می‌شوند و بیانگر آن است که در روزهای اولیه ابتلاء بیماری تشخیص داده می‌شود و روند درمان نیز بهتر انجام می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون تمام مردم دنیا در تقابل و رویارویی با این ویروس هستند و یک دشمن مشترک دارند که آن کرونا ویروس است.

شریعتی بیان کرد: در این حوزه نیز دولت‌ها شیوه‌های مختلفی را برای رویارویی با این بیماری دارند، از بی‌تفاوتی و عدم‌مداخله تا تعطیلی تمام فعالیت‌ها که نتایج آن را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه باید همچنان ترددهای غیرضروری و قرنطینه خانگی را رعایت کنیم، عنوان کرد: ممکن است ماندن در خانه سخت باشد اما باید توجه شود این بیماری به جنسیت، قومیت و جایگاه اجتماعی توجه ندارد لذا همه باید مراقب باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما در مرحله «سازگاری» با ویروس کرونا با باز شدن و فعالیت‌های مجدد اصناف به خصوص در ۱۰ روز گذشته با بی‌تفاوتی مردم روبه‌رو بودیم که موجب افزایش بیماران در استان شد.

شریعتی با اشاره به اینکه میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در استان کنترل شده است، بیان کرد: فعالیت این بیماری به شیوه زندگی ما بستگی دارد و اصلاح رفتار ما می‌تواند روند ابتلاء را بسیار زیاد در سطح جامعه کاهش دهد.

وی گفت: اکنون پیک فعالیت اقتصادی در استان خوزستان است و امکان تعطیلی این فعالیت‌ها وجود ندارد اما اگر بنا باشد روند بی‌تفاوتی شهروندان با عدم فاصله‌گذاری، سلامت مردم را به خطر بیندازد اگرچه سخت است اما این فعالیت‌ها را به اجبار تعلیق خواهیم کرد.

شریعتی افزود: اگر بخش خصوصی و اصناف نگران معیشت خود هستند باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و به مشتریان خود نیز تذکر دهند، همچنین رؤسای اصناف نیز باید با صدور ابلاغی و نظارت‌ها شیوع این بیماری را کنترل کند.

وی عنوان کرد: ما خواستار این هستیم که معیشت و سلامت در کنار هم باشد اما اگر مجبور به انتخاب یکی از آنها باشیم، بی‌شک سلامت را انتخاب خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آمار مبتلایان استان امروز ۱۷۰ نفر بود، اظهار کرد: تاکنون تست کرونای ۳ هزار و ۳۷۶ نفر در استان مثبت شده که با انجام تست از ۲ هزار و ۸۶ نفر از اطرافیان این بیماران تست ۶۳۷ نفر از آنها نیز مثبت شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه روند ابتلای این بیماری در اهواز بسیار سریع است، تصریح کرد: این آمار بیانگر آن است که مردم اهواز در مقایسه با هفته‌های نخست کمتر خود مراقبتی می‌کنند که میزان عدم رعایت در جوانان بیشتر است.

وی با عنوان اینکه سن ابتلاء به این بیماری ۴۶.۷ است، گفت: از تعداد کل مبتلایان به ویروس کووید ۱۹، بالغ‌بر ۵۲ درصد مردان و ۴۸ درصد زنان هستند که از این تعداد ۴۱ درصد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

استاندار خوزستان افزود: میانگین سن فوت ناشی از این بیمار در استان ۶۴.۵ سال است که ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد زنان هستند که ۷۵ درصد دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۲۵ درصد فاقد بیماری بودند.

کد خبر 4917337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha