۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی همدان تاکید کرد:

لزوم همراهی مدیریت شهری همدان در اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان

لزوم همراهی مدیریت شهری همدان در اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان

همدان - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم مساعدت مجموعه مدیریت شهری همدان در اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز نیاستی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید اعضای شورای شهر همدان از بیمارستان اکباتان با اشاره به نقش تکنولوژی در پیشرفت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی اظهار کرد: تکنولوژی محور مهمی در پیشرفت علم پزشکی است.

وی گفت: سلامت در هر جامعه‌ای علاوه بر علم و تخصص نیازمند زیرساخت است و در این راستا مساعدت مجموعه مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان می‌تواند گام‌های مؤثری در ارتقای سطح ایمنی و سلامت جامعه به حساب آید.

نیاستی با تأکید بر اینکه همواره باید یک گام جلوتر از بحران باشیم، عنوان کرد: در بحران کرونا شاهد آن هستیم که حتی پیشرفته‌ترین کشورها مستأصل شده‌اند اما با وجود اینکه شرایط اغلب کشورها در این بحران مثل هم بود و ما موفق شدیم با بهره گیری از زیرساخت‌های مناسب و مدیریت درست منابع و تلاش خستگی ناپذیر کادر درمانی استان، بحران را کنترل کرده و بر این اساس استان همدان دچار وضعیت بغرنج و خارج از کنترل در موضوع همه گیری کرونا نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با اشاره به نقش مهم شورای شهر و شهرداری در همراهی برای توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های درمانی بیان کرد: نگاه مجموعه مدیریت شهری به پروژه‌های عمرانی دانشگاه باید نگاهی فراتر از نگاه معمول به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر باشد، زیرا کمک به روند توسعه و پیشرفت این پروژه‌ها در حقیقت خدمت به سلامت جامعه است.

وی همچنین به وضعیت استان همدان در موضوع مدیریت کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه آموزش‌ها و رعایت‌ها در استان همدان در سطح بالایی است و درک وضعیت بهداشت در مردم بسیار کمک کننده بوده و ما را در این بحران یاری و از بروز فاجعه در استان جلوگیری کرد و در صورت کنترل بیشتر سفرها در ابتدای کار و رعایت بیشتر توصیه‌ها، شرایط به مراتب رضایت بخش تر می‌شد.

نیاستی مقابله با بیماری آنفلوانزا را زمینه‌ساز آمادگی در مقابله با همه گیری کرونا برشمرد و بیان کرد: شیوع آنفلوانزا در فصل پاییز ۹۸ مانوری بزرگ برای سیستم سلامت استان بود که با فعال کردن مراکز بهداشتی موفق شدیم ورودی بیمارستان‌ها را کاهش دهیم و از شیوع بیشتر جلوگیری کنیم و این تمرینی برای مقابله با کرونا در دانشگاه بود کمااینکه علاوه بر آن تجهیزات نیز آماده و فعال شده بود که در مواجهه با کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت.



 

کد خبر 4917925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha