۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲

به تقلید از آمریکا؛

اتحادیه اروپا به کمک‌های کرونایی چین و روسیه بدبین شد!

اتحادیه اروپا به کمک‌های کرونایی چین و روسیه بدبین شد!

بروکسل نگران است چین و روسیه به بهانه امدادرسانی در مهار کرونا، جای پای خود را در منطقه بالکان محکم کنند و به همین دلیل به تکاپو برای مقابله با نفوذ آنها افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه میزبان نشستی با ۶ کشور حوزه بالکان است که قدردانی این کشورها از کمک‌های چین و روسیه در جریان بحران کرونا، چندان به مذاق بروکسل خوش نیامده است.

ظاهراً اتحادیه اروپا شاکی شده است که به ازای کمک ۳.۳ میلیارد یورویی که به منظور مبارزه با کرونا در اختیار کشورهای حوزه بالکان قرار می‌دهد و از مجموع کمک‌های چین و مسکو به صربستان و بوسنی در مراحل اولیه شیوع بیماری بیشتر است، بازخورد مثبتی نگرفته است.

در این نشست، سران صربستان، کوزوو، مونته‌نگرو، آلبانی، بوسنی و مقدونیه شمالی از طریق ویدئو کنفرانس با همتایان خود از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، دیدار می‌کنند.

اگرچه این ۶ کشور طالب الحاق به اتحادیه اروپا هستند؛ در جریان بحران کرونا، از چین و روسیه هم طلب کمک کردند.

این نشست در حالی انجام می‌گیرد که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز چندی پیش، روسیه و چین را به بهره برداری از بحران کرونا با هدف نفوذ در اتحادیه اروپا و تضعیف ناتو متهم کرده بود.

چین و روسیه در حالی به یاری کشورهای قاره سبز پیوستند که اتحادیه اروپا و آمریکا در مواجهه با بحرانی که دامن گیر کشورهایی نظیر ایتالیا و اسپانیا شد، بسیار منفعل عمل کردند تا جایی که بعدها اتحادیه اروپا با اذعان به ضعف عملکرد در این حوزه، مجبور به عذرخواهی شد.

کد خبر 4918525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha