۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه:

مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کرمانشاه ۲۰ سال طول می‌کشد

مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کرمانشاه ۲۰ سال طول می‌کشد

کرمانشاه_ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در این استان ۲۰ سال طول می کشد که این روند مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادیفر امروز چهارشنبه در اولین جلسه شورای حقوق حفظ بیت المال در سالجاری که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد با انتقاد از نحوه مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در سطح استان، گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۵۱۹ حلقه چاه مجاز و ۶ هزار و ۷۹۵ چاه غیر مجاز در سطح استان کرمانشاه داشتیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه افزود: متأسفانه در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۲ سال مشاهده می‌کنیم که آمار تعداد چاه‌های غیر مجاز هنوز تغییری نداشته است.

وی از تشکیل کمیسیونی در امور آب جهت انسداد چاه‌های غیر مجاز خبر داد و بیان داشت: قرار شد در این کمیسیون برای تسریع در روند انسداد چاه‌ها تصمیمات قاطعی گرفته شود.

مرادیفر خاطر نشان کرد: هر ساله انسداد چاه‌های غیر مجاز در مقابل چاه‌های مجازی که حفر می‌شوند، همخوانی ندارد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان داریم و اگر قرار باشد سالی ۳۰۰ چاه را مسدود کنیم ۲۰ سال دیگر طول می‌کشد و این روال اصلاً مطلوب نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه بیان داشت: باید به این منظور برنامه جامعی داشته باشیم که طی آن در یک بازه زمانی بتوانیم تعداد مشخصی چاه غیر مجاز را مسدود کنیم و اجازه روند افزایشی ندهیم.

وی تصریح کرد: اگر به طور جدی بد چاه‌های غیر مجاز برخورد نکنیم روزی با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

مرادیفر در خصوص ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه، گفت: ضروری است این حریم باید شناسایی و شناسنامه دار شوند و به مالکیت آنها اخطار کتبی داده شود تا اگر مشکلی پیش آمد مطالبه گر خسارت از دولت نباشند.

کد خبر 4918650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha