۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه باید با جدیت پیگیری شود

تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه باید با جدیت پیگیری شود

کرمانشاه_ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تغییر کاربری اراضی در این استان با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده امروز چهارشنبه در اولین جلسه شورای حقوق حفظ بیت المال در سال جاری که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: صیانت از حقوق مردم و جلب رضایت شهروندان رویکرد اصلی ما در شورای حفظ بیت المال است لذا مدیران در این زمینه هیچ کوتاهی نباید داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: از ابتدای سال جاری شاهد تغییر کاربری در بخش کهریز هستیم که بر این اساس بیش از ۵۰۰ مورد تخریب در دستور کار قرار دارد.

وی خواستار نظارت مسئول امور اراضی بر این ساخت و سازها شد و گفت: اگر امور اراضی قبل از تغییر کاربری‌ها جلوی کار را بگیرد دیگر نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت نیست.

توسلی زاده با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه لازم است از ساخت و ساز و تجاوز به این حریم‌ها جلوگیری شود، بیان داشت: بر این اساس تمام ساخت و سازها، چاه‌های غیر مجاز، تغییر امور اراضی و تصرف عدوانی باید تا پایان سال به طور جدی در دستور کار شورای حفاظت از بیت المال باشد.

وی به توقف پروژه‌های عمرانی یکی از ادارات مهم دولتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بیشتر پروژه‌های این اداره مبتنی بر تشکیل پرونده قضائی شده و تحت پیگرد هستند.

مشکل مدیریت و نیروی انسانی عامل بیشتر این نابسامانی‌ها است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه مشکل مدیریت و نیروی انسانی عامل بیشتر این نابسامانی هاست، لازم است مسائل و مشکلات در حوزه غیر قضائی حل و فصل شود و دستگاه قضا آخرین راه چاره باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها اختیار حل مشکل در حوزه خود را دارند و نیازی به طرح مشکل و کشاندن آنها به حوزه قضائی ندارد.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: تغییر کاربری اراضی در حوزه کرمانشاه باید به طور جدی در دستور کار اداره کل اطلاعات و سازمان بازرسی باشد.

وی بیان داشت: در بحث تغییر کاربری‌ها فقط منافع عده محدودی که نام آنها مشخص است در میان است و این افراد زمینه چین برای آلوده کردن مدیران نیز هستند.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه انحراف از قانون فساد است، گفت: باید با تمام ظرفیت کار کنیم تا منافذ نفوذ فساد را ببندیم اگر مدیری نتواند سیستم خود را خوب اداره کند باید کنار بکشد.

توسلی زاده در بخش دیگری از سخنانش به لزوم فرهنگسازی در زمینه حفظ منابع طبیعی و توجه به قانون در تغییر کاربری‌ها، ادامه داد: بسیاری از مردم از قوانین اطلاع ندارند لذا اغنا بخشی و آموزش مردم می‌تواند در جلوگیری از مشکلات بسیار کارساز باشد.

وی گفت: اگر در زمینه اطلاع رسانی به مردم موفق عمل کنیم دیگر احتیاجی به برگزاری جلسات نیست.

در زمینه تصرف اراضی ۱۵۱۰ پرونده تشکیل شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر در بحث‌های مختلف از جمله تغییر کاربری‌ها، حفر چاه‌های غیر مجاز و تخریب اراضی روزی یک برنامه در صداوسیما پخش شود و مردم را نسبت به زیان و ضررها آگاه کنند می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

توسلی زاده گفت: ضروری است تا پایان اردیبهشت تغییر کاربری‌های شهرستان کرمانشاه پایان داده شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه در تصرف اراضی ۱۵۱۰ پرونده تشکیل شده است می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد و همین امر فریادهایی را نیز به بار آورد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: باید حقوق بیت المال محفوظ بماند و هر کس در حوزه کاری خود مسئول است نسبت به آب و خاک، محیط زیست، حقوق مردم حساس باشد و کوتاهی نکند.

کد خبر 4918819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha