۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران خبر داد

مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن‌آباد به زودی آغاز می شود

مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن‌آباد به زودی آغاز می شود

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران گفت: با تهیه طرح نهایی مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد که از سوی دانشگاه تهران؛ فاز عملیاتی به زودی توسط سازمان زیبا سازی و میراث فرهنگی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری با بیان اینکه بنای قدیمی میدان حسن آباد که سال گذشته طعمه حریق شد و بخش های زیادی از آن آسیب جدی دیده است؛ از تعمیر و بازگشایی مجدد این میدان با کاربری های جدید فرهنگی خبر داد.

طاهری در این باره افزود: طراحی مرمت میدان حسن آباد که با تشکیل کار گروه تخصصی توسط دانشگاه تهران در حال انجام است؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه به تعویق افتاد اما به دستور این کارگروه آوار برداری انجام، دیوارهای اضافه تراشیده شده، دیوارهای اصلی نمایان و سازه های فلزی آن نیز آماده شده است.

طاهری ادامه داد: پروژه مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد از مهم ترین و ارزشمند ترین پروژه های مرمتی در سطح کشور است که با مشارکت سازمان های تخصصی شامل دانشگاه تهران، سازمان میراث فرهنگی و سازمان زیبا سازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۱ انجام خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: در این طرح که با روش های کاربردی جدید به اجرا در می آید؛ ضمن حفظ اصالت تاریخی میدان حسن آباد، دیوارهای قدیمی حفظ و احیا خواهند شد. تمام اتاق ها و رواق ها نیز که با یکدیگر مرتبط هستند با حفظ بنا بهسازی و مرمت می شوند؛ ۸ باب مغازه بر میدان و ۳۵ تا ۴۰ مغازه داخل میدان با کاربری امور فرهنگی و سنتی ایجاد خواهند شد.

او با تأکید بر اینکه پس از تهیه طرح و نقشه ظرف مدت ۲۴ ساعت مجوز تعمیر و بهسازی صادر خواهد شد؛ ابراز امیدواری کرد: شیوه مرمت میدان حسن آباد الگوی مناسبی برای بازسازی ساختمان های قدیمی پایتخت شود.

به گفته طاهری ۷۰ طرح برای مرمت میدان حسن آباد جمع آوری شد که از میان آنها ۹ طرح توسط دانشگاه تهران پذیرفته شده است و هم اکنون کارگروه تخصصی این دانشگاه در حال بررسی طرح نهایی است.

میدان حسن آباد با بیش از ۹۰ سال قدمت و ۱۳۰۰ متر مربع مساحت شامگاه چهارشنبه ۲۶ تیر ماه ۹۸ دچار آتش سوزی شد که در این حادثه ۱۱۷۰ متر مربع دچار حریق شد.

کد خبر 4918846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha