۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان قزوین:

تنها راه توسعه استان قزوین جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است

تنها راه توسعه استان قزوین جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است

قزوین- مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان قزوین گفت: تنها راه توسعه استان، ایجاد اشتغال و جهش تولید، تسیهل گری و شفاف سازی در بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار مهر لطف الله سیاهکلی منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم با حضور در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با فرزین بهنامی فر مدیرکل و معاونان این اداره گفتگو کرد.

فرزین بهنامی فر در این نشست اظهار داشت: در استان قزوین با داشتن ۱۹ ذی حساب، ۶ معاون ذی حساب کارهی ۳۲ دستگاه اجرایی پوشش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته ۹۵۲ شکایت مالیاتی رسیدگی و با ۴۶۶ مورد موافقت شد که ۲۵۷ پرونده تعدیل شد و ۶ میلیارد تومان تشخیص عدالت مالیاتی را اعمال کردیم.

بهنامی فر یادآور شد: با توجه به زیاد بودن حجم مبادلات کاغذی با ایجاد سامانه‌ها، صرفه جویی قابل توجهی ایجاد و با نظارت مستمر بر عملکرد مدیریتی ذی حسابان ساماندهی خوبی در استان محقق شده است و هر سال به طور متوسط ۱۲۳ صورت مالی دستگاه‌های اجرایی استان را به تهران ارسال می‌کنیم و بدهی دستگاه‌های اجرایی استان نیز در هر سه ماه و به طور میانگین ۴۵۰ گزارش از بدهی تهیه می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: اسناد خزانه اسلامی ۱۰۰ درصد جذب شده و مدت سه سال است اسناد تسویه استفاده می‌شود که سال ۹۷ بیش از ۸۰ میلیارد تومان از ظرفیت اوراق تسویه استفاده شد.

تحقق ۵۸ میلیون دار سرمایه گذاری خارجی در استان

وی در ادامه گفت: در سال گذشته با جذب ۵۸ میلیون دلار برای اجرای ۷ طرح خارجی توانستیم رتبه سوم کشوری را کسب کنیم که در این شرایط تحریم این تعداد نیز قابل قبول است.

بهنامی فر اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در سال‌های گذشته نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که در ۵۴ طرح از ۱۸ کشور جهان صورت گرفت.

تهیه اطلس سرمایه گذاری استان قزوین

وی در ادامه از تهیه نقشه و اطلس سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: این نقشه باید به روز شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا اطلاعات کافی از ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری را در اختیار داشته باشند.

بهنامی فر تصریح کرد: سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری در استان راه اندازی شده و در حال تکمیل است که همه فرصت‌های سرمایه گذاری ثبت شده که چون «مجوز محور» است و دستگاه‌ها باید مجوز را از این طریق صادر کنند در واقع یک اتاق شیشه‌ای ایجاد کرده ایم که همه دستگاه‌ها با هم ارتباط دارند و نحوه استعلام همه مشخص است و مقرر شده تا به استعلام‌ها ۲۰ روزه پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت: در این روش فرآیند دستگاه‌ها اصلاح شده و همه استعلام‌ها دیده می‌شود و به استعلام مجدد برای سرمایه گذار نیازی نیست و این قابلیت نیز تعریف شده که اگر دستگاهی به موقع پاسخ نداد با پیامک موارد اعلام می‌شود.

ضرورت شفاف سازی و کاهش بوروکراسی در صدور مجوز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآور شد: این سامانه در واقع حضور فیزیکی و مراجعه سرمایه گذار را کاهش می‌دهد و به تسریع در امور، شفاف سازی، جلوگیری از هر گونه رانت و فساد احتمالی هم کمک می‌کند.

وی گفت: همچنین سامانه «یاور» برای دادن مشاوره به صاحبان کسب و کار راه اندازی شده است.

بهنامی فر درآمدهای مالیاتی استان قزوین در سال گذشته را بالغ بر ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دریافتی استان حدود ۴۰۲ میلیارد تومان است که کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند و باید حقوق ۷۰ دستگاه را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: منابع استان با مصارف همخوانی ندارد لذا مشکل داریم و به نظر می‌رسد گام نخست در نجات کشور با اصلاح نظام بودجه‌ای محقق می‌شود.

بهنامی فر اظهار داشت: ۹۳ درصد درآمد استان از محل دریافت مالیات و بقیه از گمرک و جرایم رانندگی است و اگر بخواهیم توسعه استان محقق شده و این منطقه بهتر اداره شود باید جذب سرمایه گذاری را تقویت کرده و بستر آن را هموارتر کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: باور داریم که در این شرایط به جای دعواهای حزبی باید برای مردم کار کنیم و ضمن احترام به سلیقه‌ها و جریانات سیاسی از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان و تأمین رفاه و اقتصاد استان تلاش کنیم.

بهنامی فر اظهار داشت: ما سیاست گذار نیستیم اما بر اساس مطالعات و تجربیات کارشناسان توانمند و متعهد خود می‌توانیم در سیاست گذاری به نمایندگان مجلس و دولتمردان کمک کنیم تا درست تصمیم بگیرند.

وی گفت: حذف چند صفر از پول ملی فرصت خوبی برای کاهش چرخه اسکناس است اما باید ابتدا تورم را حل کرد تا این کارها نتیجه بخش باشد.

بهنامی فر برای ارائه دیدگاه‌های کارشناسی به نمایندگان مجلس برای رفع قوانین دست و پا گیر در عرصه اقتصادی، راهکارهای تسهیل گری در جذب سرمایه گذار و کاهش بوروکراسی اداری هم اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 4919621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha