۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱

مدیر آموزش و پرورش گرگان خبرداد

افتتاح ۷ مدرسه در گرگان/ ۵۶ درصد دانش آموزان در شاد حضور دارند

افتتاح ۷ مدرسه در گرگان/ ۵۶ درصد دانش آموزان در شاد حضور دارند

گرگان- مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: ۵۶.۵ درصد دانش آموزان و ۹۹ درصد مدیران مدارس شهرستان گرگان عضو سامانه شاد شده و حدود ۹۷ درصد کلاس ها هم در این فضا تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهجت تربتی نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: آموزش و پرورش مرکز ثقل توسعه کشور بوده و همه دولت ها برای رشد بیشتر توجه خاصی به مقوله تعلیم و تربیت دارند.

وی افزود: در شهرستان گرگان ۴۸۰ مدرسه شهری و روستایی وجود دارد و در سال تحصیلی جاری، ۸۸ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش گرگان بیان کرد: سه هزار و ۵۹۰ کلاس درس در سال تحصیلی جاری داشتیم که نسبت به سال قبل رشد ۳.۸۲ درصدی را شاهد بودیم.

تربتی نژاد از کلنگ زنی ۶ مدرسه و افتتاح هفت مدرسه شهرستان گرگان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ خبرداد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش دانش آموزان در سامانه شاد، ادامه داد: ۵۶.۵ درصد دانش آموزان و ۹۹ درصد مدیران مدارس شهرستان عضو شاد شده و حدود ۹۷ درصد کلاس ها هم در این فضا تشکیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان همچنین در مورد توزان رشته ای در رشته های نظری و فنی و حرفه ای توضیح داد که در سال ۹۷ توازن رشته ای ۳۵.۴ درصد بود که این رقم در سال جاری به ۳۷.۵ درصد رسید.

تربتی نژاد گفت: هدفگذاری ما در سال تحصیلی آینده تا ۴۲ درصد است، یعنی ۴۲ درصد دانش آموزان شهرستان در غیر از رشته های نظری تحصیل کنند که امیدواریم با تلاش های فرهنگیان محقق شود.

وی با اشاره به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اضافه کرد: بیش از پنج هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان شناسایی و با تلاش های صورت گرفته هزار نفر از آنها به مدارس بازگشتند.

کد خبر 4921892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha