۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

امروز سه شنبه؛

دیوان عالی آمریکا درباره حفظ اسرار مالی ترامپ تصمیم گیری می‌کند

دیوان عالی آمریکا درباره حفظ اسرار مالی ترامپ تصمیم گیری می‌کند

دیوان عالی آمریکا امروز سه شنبه صحنه کشمکش وکلای رئیس جمهور ایالات متحده و کنگره این کشور در مورد انتشار و یا حفظ اسرار مالی «دونالد ترامپ» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سه ماه بعد از رسیدگی دادگاه عالی آمریکا به پرونده استیضاح دونالد ترامپ، امروز سه شنبه بار دیگر این دادگاه شاهد رسیدگی به پرونده دیگری در خصوص اسرار مالی رئیس جمهور ایالات متحده است.

این جلسه به دلیل اصرار کنگره آمریکا برای انتشار اسرار مالی ترامپ و خودداری کاخ سفید از این کار برگزار می شود.

حساسیت کنگره آمریکا درباره اسرار مالی ترامپ بعد از اقدام دویچه بانک آلمان بیشتر شد.

افشاگری دویچه بانک آلمان مبنی بر در اختیار داشتن برخی اظهارنامه های مالیاتی مربوط به «دونالد ترامپ» احتمال شفافیت درباره اسناد مالی رئیس جمهور آمریکا را قوت بخشیده است. این افشاگری دویچه بانک اقدامی غیرمنتظره در بحبوحه اختلافات بر سر اسناد مالی ترامپ و تلاش دموکرات ها برای کسب اطلاعاتی در این زمینه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است.

این بانک آلمانی از مدتها قبل به عنوان یکی از گزینه های ممکن برای آگاهی بیشتر از منابع مالی رئیس جمهور آمریکا قلمداد شده است زیرا سالها یکی از منابع تامین وام برای فعالیت های تجاری ترامپ بوده؛ حتی زمانی که دیگر بانک ها این کار را انجام نمی دادند.

افشاگری این بانک آلمانی تایید می کند که دموکرات ها مسیر دیگری را در اختیار دارند تا به اسناد مالی ترامپ دست یابند و حتی آن طور که برخی از کارشناسان گفته‌اند مسیری که امیدوارکننده است. این اسناد همان چیزی است که حزب دموکرات از مدتها قبل به دنبال آن بوده است.

«رایان توماس» سخنگوی گروه لیبرال «به خاطر آمریکا به پا خیزید» در این زمینه گفت: نباید سه سال طول می کشید و چند پرونده دادگاهی متعدد برای بررسی اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهوری تشکیل می شد اما این اتفاق جدید راه حل امیدوارکننده ای است که می تواند اطمینان دهد که مردم آمریکا به شفافیتی که شایسته آن هستند، دست خواهند یافت.

کد خبر 4924012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha