۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان:

شهروندان توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند

شهروندان توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند

سنندج - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: شهروندان باید توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت جدی بگیرند.

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان در گفت و گو با خبرنگار مهر، مشارکت عمومی آحاد جامعه به منظور تحقق امنیت پایدار را یکی از مؤلفه‌های مهم در پیشگیری از جرایم عنوان کرد و اظهار داشت: به همین منظور برای مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی چون آموزش همگانی، مشاوره و اطلاع رسانی نیاز است.

وی افزود: در همین راستا آموزش همگانی در راستای پیشگیری از سرقت و آگاهی بخشی به خانواده‌ها در جهت نگهداری مناسب از اموال و دارایی‌ها نیاز امروزی جامعه و خانواده‌ها بوده و این مؤلفه نقش بسزایی در پیشگیری از سرقت دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان با تاکید بر اینکه مطالبه مردم از پلیس برخورد قاطع وجدی با موضوع سرقت و سارقان است، ادامه داد: سرقت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که ناجا با نگاهی ویژه به این موضوع پرداخته و از اولویت‌های کاری و بسیار مهم نیروی انتظامی است.

سرهنگ حیدریان یکی از شایع‌ترین سرقت‌ها را سرقت از مغازه‌ها و واحدهای صنفی عنوان کرد و یادآور شد: روزانه تعدادی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت در محل کسب و کار خود خبر می‌دهند.

وی به منظور پیشگیری از وقوع چنین جرایمی به شهروندان توصیه کرد: چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه ملک مخروبه ای وجود دارد دیوارهای مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان بیان کرد: چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنند محل نصب آن را طوری انتخاب کنند که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند و درهای ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک کرده و شب‌ها نیز در محل مزبور روشنایی کافی وجود داشته باشد.

سرهنگ حیدریان به متصدیان واحدهای صنفی توصیه کرد: راه‌های کانال کولر پشت بام را هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کرده و در مواقع تعطیلات چند روزه حتماً بین تعطیلات به مغازه سرکشی وقفل ها را بازدید کنید.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان واحدهای صنفی، محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارند چرا که آن‌ها زودتر اغفال می‌شوند از آنان خواست افرادی را که به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب می‌کنید که مورد شناسایی و تائید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسایی کنید.

کد خبر 4927202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha