۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

استاندار مرکزی خبر داد؛

برگزاری راهپیمایی روز قدس در خنداب و جاورسیان

برگزاری راهپیمایی روز قدس در خنداب و جاورسیان

اراک- استاندار مرکزی گفت: راهپیمایی روز قدس به‌طور نمادین در مصلی شهرهای خنداب و جاورسیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی آقازاده در جلسه ستاد پدافند زیستی استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد پدافند زیستی استان فعالیت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان و شب‌های احیا با بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر و به خوبی رعایت شد و این مهم نشان دهنده مدیریت مردم و هیأت امنای مساجد است.

وی ادامه داد: با تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت مساجد از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود و محدودیت استفاده از ظرفیت دوسوم پرسنل در ادارات برداشته شد و فعالیت ادارات به روال قبل باز می‌گردد.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص راهپیمایی روز قدس، مراسم راهپیمایی در شهرهای کشور برگزار نمی‌شود.

آقازاده بیان کرد: در ۲ شهر خنداب و جاورسیان که به عنوان شهرهای کم خطر و سفید استان هستند، هم‌زمان با نماز جمعه مراسم نمادین روز قدس با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نماز عید فطر در هیچ مصلایی برگزار نمی‌شود، اما با بازگشایی تمامی مساجد استان نماز عید در آن مکان‌ها با رعایت مسائل بهداشتی اقامه می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: اگر مساجد دارای فضای باز مناسب هستند، برای برگزاری نماز اختصاص دهند و نزدیک به ۳۰ درصد از فضای شبستان‌های مساجد برای برگزاری نماز عید فطر اختصاص پیدا کند.

وی گفت: با وجود یک‌صد و ۱۵ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در کشور، استان نیمی از میانگین کشوری را دارد و نشان دهنده شرایط خوب در استان و نتیجه همکاری خوب مردم است.

به گفته استاندار مرکزی، باید در ارتباط با موضوع استان خوزستان نهایت دقت لازم صورت پذیرد و دانشگاه علوم پزشکی باید تمهیدات لازم را در کنترل رفت و آمد از طریق راه آهن استان خوزستان، رفت و آمد اهالی استان خوزستان و لرستان با استان مرکزی بیاندیشد و دبیرخانه ستاد به این موضوعات توجه کند.

وی ادامه داد: فعالیت تمرین تیم‌های ورزشی پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز و از ۱۷ خرداد ماه بعضی از مسابقات ورزشی به شرط نبودن تماشاچی برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: رستوران‌های استان، هتل‌ها، مراکز بوم‌گردی، خانه مسافر به‌صورت محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از پایان ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کد خبر 4927299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha