۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان:

مردم مهمترین نقش را در راستای تثبیت امنیت جامعه بر عهده دارند

مردم مهمترین نقش را در راستای تثبیت امنیت جامعه بر عهده دارند

سنندج - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: مردم صاحبان اصلی برقراری امنیت در جامعه هستند و خود نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های امنیت جامعه بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان صبح امروز دوشنبه در دیدار جانشین فرماندهی انتظامی کردستان و کارکنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به تغییر رویکرد تهدید محوری پلیس در سال‌های اخیر به رویکرد اجتماعی، اظهار داشت: این تغییر رویکرد چشم انداز امیدوار کننده ای در تقویت هر چه بیشتر تعاملات مردم با پلیس در تأمین امنیت ایجاد کرده است.

وی تشکیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی را در راستای تحقق رویکرد جامعه محوری پلیس دانست و افزود: معاونت اجتماعی پل ارتباطی پلیس با جامعه است و عملکرد درست و هدفمند این معاونت می‌تواند جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی در تأمین امنیت جامعه را منجر شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌های سطح استان را اقدامی مفید و ارزشمند در راستای شناسایی بستر بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی به خصوص اختلافات خانوادگی دانست و ادامه داد: از پنج هزار و ۷۰۰ پرونده اختلافات خانوادگی ارجاعی به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان در سال ۹۸ بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه انجامیده شده است و از فروپاشی بسیاری از کانون‌های گرم خانوادگی پیشگیری شد.

سرهنگ حیدریان اولویت امسال معاونت اجتماعی را پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر مشارکت همگانی و اطلاع رسانی عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها از جمله صدا و سیما بتوانیم با آموزش‌های همگانی و ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان قدم‌های مؤثری در راستای پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه برداشته شود.

وی در پایان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انتظامی استان در حوزه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا طی سه ماه گذشته را ارائه کرد.

کد خبر 4928272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha