۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۱۱

معاون سیاسی استاندار سمنان خبر داد؛

تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در سمنان/ توجه جدی به وضعیت درمان

تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در سمنان/ توجه جدی به وضعیت درمان

سمنان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه پدافند غیر عامل کم هزینه ترین شیوه برای مقابله تهدیدات دشمنان است، گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل در استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته‌پور بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل کم‌هزینه‌ترین و صلح آمیزترین شیوه برای مقابله با نفوذ و دسیسه‌های دشمنان در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان پیشرفت خوبی دارد و با تدوین این طرح نقشه راهی برای تحقق برنامه‌ها در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تهدیدات زیستی در این راستا بیان کرد: زیرساخت‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان یکی از عوامل مهم در کنار تلاش‌های کادر درمانی برای کنترل کرونا ویروس بود.

توجه ویژه به تبعات پسا کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تٲکید بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات زیرساختی بهداشت و درمان در کشور را برطرف کرد، افزود: ۲۷ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور در هشت سال اخیر ایجاد شده است.

خجسته پور با اشاره اینکه کرونا ویروس باوجود مشکلاتی که ایجاد کرد، در افزایش وحدت و همدلی در استان نقش بسزایی داشته است، یادآور شد: توجه ویژه به تبعات شیوع این بیماری در پسا کرونا در دستور کار قرار گیرد.

وی با تٲکید بر اینکه پدافندغیرعامل در رصد و پایش و مقابله با انواع تهدیدها در دوران کرونا ویروس نقش غیرقابل انکاری دارد، خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا ویروس باوجود برخی تعطیلی‌های به وجود آمده نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، دواطلبان هلال احمر، پاکبانان و… پای کار بودند که باید از زحمات این افراد قدردانی شود.

برخوردهای نظامی به برخوردهای نوین تغییر پیدا کرد

معاون استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهترین راهبرد برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمنان، اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: در سال جهش تولید این راهبرد باید به صورت ویژه‌تر در گام اجرایی قرار گیرد.

خجسته پور پدافند غیر عامل را راهکاری مناسب برای مقابله و خنثی سازی تهدیدات دشمن برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته با دشمنی‌های قابل توجهی مواجه بوده است و دشمنان با تهدیدهای گسترده درصدد گستاخی علیه این نظام مقدس هستند.

وی با بیان اینکه تهدیدهای دشمنان از برخوردهای نظامی به برخوردهای نوین تغییر پیدا کرده است، گفت: در دهه‌های گذشته با پیشرفت فناوری، نقش خدمات عمومی در بستر سایبری افزایش پیدا کرده است و بسیاری از خدمات بیمه‌ای، آموزشی، بانکی و… در بستر فضای مجازی و سایبری انجام می‌شود.

جلوگیری از تهدیدات بیوتروریسم دشمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان داشت: باوجود فعالیت در فضای سایبری و فضای مجازی تهدیدهایی هم وجود دارد که باید برای مقابله با آن نسبت به رعایت اصول پدافند غیرعامل اقدامی اساسی شود.

خجسته پور با بیان اینکه در بستر بیوتروریسم و بیمارهای مشترک دام و انسان هم دشمنان همواره در تلاش هستند، اضافه کرد: باید با تخصص و آگاهی و اجرای پدافندغیرعامل برای خنثه سازی این توطئه‌ها اقدام کرد.

وی همچنین درباره راهپیمایی روز قدس یادآور شد: به واسطه شیوع کرونا ویروس، راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس در کشور برگزار نخواهد شد اما مردم با هر ابزاری صدای حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

کد خبر 4929919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha