۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۶

مدیرکل‌ تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

نماز عید سعید فطر در مساجد خراسان جنوبی برگزار می شود

نماز عید سعید فطر در مساجد خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نماز عید فطر در آن دسته از مساجد خراسان‌جنوبی که زیرساخت کافی دارند، برگزار می شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نماز عید فطر یکی از نماز مستحبی و پر خیر و برکتی است که زمینه دریافت اجر معنوی یک ماه روزه‌داری را فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این نماز پربرکت زمینه دیدار مؤمنین را نیز فراهم می‌کرد، بیان‌کرد: حضرت علی (ع) طی خطبه‌ای در روز عید فطر بیان‌کردند که بشارت باد بر شما که گناهانتان بخشیده شده، پس بیندیشید که چگونه آغاز خواهید کرد.

نماز عید فطر در مصلی‌ها برگزار نمی‌شود

رضایی ادامه‌داد: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا نماز عید سعید فطر طبق روال سال‌های گذشته در مصلی المهدی بیرجند و مصلی سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد ملی مدیریت کرونا مساجد می‌توانند پذیرای اقامه کنندگان این نماز ارزشمند باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نماز عید فطر در همه مساجد خراسان‌جنوبی که زیر ساخت کافی دارند، برگزار می‌شود، گفت: مؤمنین مثل شب‌های قدر در نماز عید فطر نیز پروتکل‌های بهداشتی چون استفاده از ماسک و دستکش و سجاده و مهر شخصی را مراعات کنند.

اولویت با برگزاری نماز عید فطر در فضای باز مساجد است

رضایی با بیان اینکه طبق آداب دینی بهتر است نماز عید فطر در بیابان و زیر سقف آسمان خوانده شود، اظهار کرد: در جهت رعایت توصیه‌های بهداشتی نیز در سال جاری بهتر است در صورت امکان نماز عید در فضای باز خوانده شود.

وی ادامه‌داد: در خراسان جنوبی طبق اعلام دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی میزان فطریه هشت هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: توصیه ما بر این است که در روستاها فطریه به شورای زکات هر روستا تحویل داده شود که برای رفع نیاز محرومان و نیازمندان همان منطقه و مسائل عام المنفعه هزینه شود.

رضایی اظهار کرد: در شهرها نیز می‌توان فطریه را به نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی و یا مراکز نیکوکاری سطح شهر پرداخت کرد تا آنان با وکالت از مؤمنین در زمینه نیازمندی‌های محرومان و نیازمندان هزینه کنند.

کد خبر 4931168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha