۳ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۰۴

پاسخ قرآن به عقیده خرافی وهابیت درباره شفاعت اهل بیت (ع)

پاسخ قرآن به عقیده خرافی وهابیت درباره شفاعت اهل بیت (ع)

حجت الاسلام پویامفرد گفت: ما به اهل بیت متوسل می‌شویم چراکه آنها در درگاه خدا آبرومند هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد پویامفرد و حجت الاسلام حسین میرعماد دو تن از کارشناسان مذهبی در ویژه برنامه "جرعه‌ای از ماه" درباره دعا و شفاعت اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

حجت الاسلام پویامفرد درباره جایگاه شفاعت اهل بیت (ع) در دعا کردن گفت: شفاعت اهل بیت (ع) زمینه قطعی استجابت دعا را فراهم می‌کند.

وقتی شفاعت اهل بیت به عنوان واسطه‌های آبرومند الهی در کنار دعای ما قرار گیرد دعای ما قطعاً مستجاب خواهد شد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تفکر بچه گانه و خرافی وهابیت درباره شرک دانستن توسل به اهل بیت و شفاعت آن‌ها گفت: ما به اهل بیت توسل می‌کنیم چراکه آنها در درگاه الهی آبرومند هستند همانطور که در قرآن هم آمده که برادران حضرت یوسف به پدر خود حضرت یعقوب متوسل شدند تا او برای آنها به درگاه الهی استغفار کند.

در اینجا وهابی‌ها بهانه می‌آورند که اهل بیت از دنیا رفته‌اند در صورتی که طبق آیات قرآن، شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند و مردم از آنها حاجت می‌گیرند.

حجت الاسلام پویامفرد اظهار کرد: شفاعت یک حقیقت است چه وهابی‌ها و دیگران بخواهند چه نخواهند. ما در دعای "جامعه کبیره" می‌خوانیم که بین من و خدا گناهانی است که جز با رضایت اهل بیت پاک و آمرزیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) هیچ نیازی به توسل ما ندارند گفت: خداوند آنها را برای ما به عنوان یک میانبر قرار داده تا زودتر به حوائج‌مان برسیم لذا باید قدر بدانیم و بیشتر به اهل بیت توسل کنیم و آنها را واسطه بین خود و خدا قرار دهیم.

در ادامه این ویژه برنامه، حجت الاسلام میرعماد بیان کرد: توسل به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و واسطه قرار دادن آنها بین خود و خدا تنها مسیر دعا و استجابت دعاست.

وی گفت: اهل بیت (ع) بندگان ممتاز خدا هستند لذا اگر آنها را واسطه قرار دهیم سریع‌تر به حوائج و خواسته‌هایمان می‌رسیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در حقانیت و صحت شفاعت اهل بیت (ع) همین بس که حتی انبیای الهی هم اگر حاجتی داشتند اهل بیت (ع) را واسطه قرار می‌دادند.

داستان توبه حضرت آدم و حوا و توسل مقبول آن دو به درگاه خدا به واسطه وساطت اسم‌های مقدس پنج تن آل عبا از مصادیق روشن همین ادب دعاست.

حجت الاسلام میرعماد گفت: خدا را به مظلومیت امام حسین (ع) و قلب مضطر حضرت زینب (س) قسم می‌دهیم که پدر مهربانمان را زودتر به ما برساند و در فرج امام زمان (عج) تعجیل کند.

کد خبر 4932066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha