۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان:

استان سمنان رتبه سوم را در نمره امتحانات نهایی کسب کرد

استان سمنان رتبه سوم را در نمره امتحانات نهایی کسب کرد

سمنان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت:سال گذشته سمنان رتبه سوم را در این شاخص کسب کرده است.

محمد دستورانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امنیت، سلامت، آموزش و مهارت از ارکان مهم برای ایجاد توسعه پایدار در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته استان سمنان رتبه سوم را در شاخص میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان کسب کرده است.

وی بابیان اینکه میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان استان سمنان هشت درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: این استان رتبه نخست در توسعه متوازن دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی و هدایت آن‌ها به انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را نیز به خود اختصاص داد.

۹۸.۵ درصد نرخ باسوادی استان سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان با تأکید بر اینکه یک درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور متعلق به این استان است، تصریح کرد: این در حالی است که استان سمنان جزو پنج استان برتر کشور در شاخص‌های مختلف ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش قرار دارد.

دستورانی با اشاره به اینکه این استان در قبولی کنکور رتبه دوم است و آمار مطلوبی در تعداد دانش آموزان رتبه زیر دو هزار را در کنکور سراسری دارد، تأکید کرد: نرخ باسوادی استان سمنان ۹۸.۵ درصد برآورد شده و میزان پوشش تحصیلی در این استان ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه بابیان عملکرد مطلوب آموزش‌وپرورش استان سمنان در ایام کرونایی خاطرنشان کرد: تاکنون در سخت‌ترین شرایط بحرانی آموزش در سطح استان متوقف نشده و این امر نقش بسیار مهم و حیاتی برای یک جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۱۲۳ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه و پنج هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 4932724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha