۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹

خالد مشعل خطاب به مقامات سودان:

عادی سازی روابط با اسرائیل سرابی پوچ است

عادی سازی روابط با اسرائیل سرابی پوچ است

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در پیامی به مقامات جدید سودان اعلام کرد که عادی سازی روابط با تل آویو به مثابه سرابی پوچ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در پیامی به مقامات جدید سودان اعلام کرد که عادی سازی روابط با تل آویو به مثابه سرابی پوچ است.

در این پیام مشعل آمده است: شما در سیاست‌های داخلی و خارجی خود آزاد هستید، ما چیزی را به احدی دیکته نمی‌کنیم. عادی سازی روابط با اسرائیل از بُعد منافع و مصلحت به مثابه سرابی پوچ است. خارطوم در حافظه ملت فلسطین جایگاه عظیمی دارد به همین خاطر نمی‌خواهیم ما را با دادن امتیاز آزرده کنید.

وی از اعلام آمادگی حماس برای گسترش روابط با نظام جدید سودان بدون دخالت در امور داخلی این کشور یا هر کشور عربی دیگری خبر داد.

در این نامه آمده است: حماس با نظام جدید سودان روابطی ندارد. تماس‌هایی تلفنی میان اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) و برخی مقامات سودانی از جمله رئیس شورای حاکمیتی عبد الفتاح البرهان صورت گرفته است؛ اما این به معنای روابط سیاسی واقعی نیست. درهای ما به روی تمام کشورهای عربی، و جهان باز است. نظام سودان، مسئله‌ای ملی است و ما به اراده هر ملتی در جهان عرب احترام می‌گذاریم و با نظام‌های رسمی و مردم تعامل داریم.

خالد مشعل ضمن مخالفت با دیدار هر رهبر عربی با سران رژیم صهیونیستی، دیدار عبدالفتاح البرهان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دردناک توصیف و اعلام کرد: مطمئن هستم که مساله فلسطین در پایتخت‌های عربی زنده خواهد ماند.

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس افزود: در مخالفت با معامله قرن که آرمان فلسطین را هدف قرار داده است، اجماع نظر وجود دارد.

کد خبر 4932845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha