۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

درخواست نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

مردم خوزستان به دیدوبازدید عیدفطر نروند/ صله رحم تلفنی انجام شود

مردم خوزستان به دیدوبازدید عیدفطر نروند/ صله رحم تلفنی انجام شود

اهواز - نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان از مردم این استان خواست به دیدوبازدید عید فطر نروند و در خانه بمانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی موسوی فرد در آستانه عید فطر در گفتگویی با اشاره به اینکه عید فطر جایگاه بالایی نزد مردم استان دارد و مردم در این روز مراسم‌های بی‌شماری را برگزار می‌کنند، اظهار کرد: مردم با در نظر گرفتن شرایط موجود استان، در ایام عید فطر به دیدوبازدید نروند و از طریق تلفن و با استفاده از فضای مجازی عید سعید فطر را به همدیگر تبریک بگویند.

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان که باعث شده خیلی از اعمال عبادی تعطیل شود، درخواست می‌شود که دیدوبازدید مردم از طریق فضای مجازی و برقراری تماس تلفنی باشد.

امام‌جمعه اهواز تصریح کرد: از لحاظ شرعی، صله‌رحم نیز از طریق تماس تلفنی و پیامک محقق می‌شود، از سران عشایر عرب و بزرگان و معتمدان استان می‌خواهم مردم را به ماندن در خانه در روز عید سعید فطر دعوت کنند تا شاهد کاهش ابتلاء به ویروس کرونا و حفظ جان مردم باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد تأکید کرد: بی‌شک با همکاری مردم کنترل و مهار و ریشه‌کنی این ویروس آسان‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق تماس به‌راحتی منتقل می‌شود، در حال حاضر در خانه ماندن، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی بهترین راهکار برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیش‌ازپیش آن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تاخت‌وتاز کرونا در استان خوزستان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شده‌اند.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص آخرین مبتلایان به کرونا اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته (دوم تا سوم خرداد) تعداد ۵۲۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که با توجه به عدم همکاری مردم در اجتناب از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و بازارها، پیش‌بینی افزایش آمار در روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: از مجموع ۵۲۴ بیمار جدید، ۳۸۳ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۴۱ بیمار نیز بستری شدند. با احتساب این ۵۲۴ نفر تعداد کل مبتلایان به ۹۹۲۹ نفر افزایش یافت.

احسان پور بیان کرد: در حال حاضر ۸۸۴ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه هشت هزار و ۶۰۹ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۶ نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۳۶ نفر برسد.

احسان پور افزود: با توجه به گزارش‌های میدانی از وضعیت نگران‌کننده بازارها، همچنان از مردم گرامی درخواست می‌شود تا به‌منظور حفظ سلامت خود و خانواده، جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در زمان حضور در خارج از منزل، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کنند.

کد خبر 4932983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha