۶ خرداد ۱۳۸۶، ۲۱:۲۷

/ آخرین تحولات لبنان /

گزارش سازمان ملل از اوضاع نهرالبارد / وقوع برخی درگیریها در شمال لبنان

گزارش سازمان ملل از اوضاع نهرالبارد / وقوع برخی درگیریها در شمال لبنان

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش گزارش داد که برخی درگیریها امشب در محل اردوگاه "نهرالبارد" صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، صدای تیراندازی ها و گلوله باران در اطراف و داخل اردوگاه نهر البارد به گوش می رسد و ستونی از دود به هوا برخاسته است.

وی افزود که همانند گذشته با فرا رسیدن شب تیراندازی با سلاح سبک و گلوله باران صورت گرفته است، اما به طور دقیق روشن نیست که این تیراندازی ها دوجانبه باشد.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی العربیه نیز لحظاتی پیش از وقوع درگیری درمحل اردوگاه نهرالبارد خبر داد.

در همین حال،  آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی (آنروا) برآورد کرد که حدود سه تا هشت هزار پناهنده فلسطینی همچنان در اردوگاه نهرالبارد هستند.

ریچارد کوک رئیس آنروا در لبنان در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر طرابلس در شمال این کشور گفت : دستیابی به آمار دقیق دشوار است، اما براساس برآورد ما همچنان بین سه تا هشت هزار پناهنده در ارودگاه نهرالبارد هستند.

وی افزود : حدود 24هزار پناهنده فلسطینی از روز سه شنبه هفته گذشته تاکنون توانسته اند از این اردوگاه فرار کنند و 20 هزار نفر از آنها به اردوگاه البداوی پناه برده اند.

کوک تاکید کرد: وضعیت اردوگاه بسیار نگران کننده است و تعدادی از خانه ها آسیب دیده و شبکه های آب و برق قطع شده است.

برپایه این گزارش، آنروا با هماهنگی کمیته صلیب سرخ بین المللی و سایر سازمانهای امداد رسان توانسته است هشت تن مواد غذایی و 80 هزار لیتر آب از روز سه شنبه به این اردوگاه وارد کند.

خبر دیگری از لبنان حاکی است که "ولید جنبلاط" رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان امروز کنفرانس مطبوعاتی خود در بیروت گفت که پایان دادن به مسئله اردوگاه نهرالبارد مطرح نیست. وی همچنین خواستار تحویل اعضای گروه فتح الاسلام به دادگاه شد.

وی افزود : کسی پایان دادن نظامی (به مسئله اردوگاه نهرالبارد) را مطرح نکرده است، اما خواهان تحویل قاتلان به دادگاه لبنان هستیم، کسانی که به سربازان لبنانی حافظ امنیت خیانت کرده اند.

جنبلاط در ادامه حملات و اتهام زنی های خود به سوریه گروه فتح الاسلام را "شبکه سوریه" توصیف کرد و گفت : "اطلاعات محکمی وجود دارد که نشان می دهد آنها (گروه فتح الاسلام) فقط یک شبکه سوریه است که در نهرالبارد با احمد جبرئیل (رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل) و با (گروه) فتح الانتفاضه یا باقی مانده های فتح الانتفاضه هماهنگی می کند و سلاح های خود را در طول چندین ماه از طریق مرز لبنان و سوریه وارد کرده اند".

این درحالی است که سوریه با رد هرگونه ارتباطی با گروه فتح الاسلام اعلام کرده است که این گروه، تروریستی بوده و با القاعده مرتبط است و رهبر آن تحت پیگرد دستگاه امنیتی سوریه قرار دارد.

کد خبر 493401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha