۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۰

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۸۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیر کشت سیب زمینی می‌رود

۸۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیر کشت سیب زمینی می‌رود

سنندج - معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب‌زمینی می‌رود که در سال زراعی جاری تاکنون ۳۵۰ هکتار کشت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، حیدر مرادی اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع استان با تنوع بیش از ۲۰ محصول زراعی و جالیزی انجام شده است.

وی افزود: سالانه حدود ۱۰۰ هزار هکتار انواع حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در استان کشت می‌شود که در سال زراعی جاری تا کنون حدود ۳۸ هزار هکتار کشت نخود داشتیم که البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی انواع حبوبات کشت شود.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی دیگر از محصولات زراعی استان ذرت دانه‌ای است که بیشترین سطح زیر کشت آن مربوط به شهرستان کامیاران است.

مرادی یادآور شد: در سال زراعی جاری تا امروز حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم این رقم به حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.

وی بیان کرد: گلرنگ دیم یکی دیگر از محصولات زراعی بهاره است که تا امروز در سطح ۱۲۰ هکتار از اراضی استان کردستان کشت شده است.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین با اشاره به کشت چغندرقند در حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی استان، گفت: کشت چغندرقند یکی دیگر از محصولات زراعی استان است که بیشتر از ۹۰ درصد آن در شهرستان سقز کشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان این محصول کشت شود.

مرادی اظهار داشت: خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد بودیم و اثر و نقش بسزایی در افزایش عملکرد و تولید زراعت‌های پاییزه استان دارد، اما این بارندگی‌ها برای تهیه بستر، کشت و بذرکاری محصولات زراعی بهاره وقفه ایجاد کرده و تا حدی کشت محصولات زراعی بهاره با تأخیر مواجه شده است، انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده با توجه به برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته کشت محصولات زراعی بهاره به سطوح و برنامه‌های مورد نظر برسد.

کد خبر 4937017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha