۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۸

امام جمعه زاهدان:

ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر بدهکار هستیم

ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر بدهکار هستیم

زاهدان- نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در سال جدید اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات به قدری است که در روایات آمده اگر این دو فریضه ترک شوند، همه جامعه گرفتار می‌شوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم و به نحو شایسته به این دو فریضه الهی نپرداخته‌ایم و گواه این موضوع نیز فسادهای موجود در جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت عمومی‌، تصریح کرد: همه اعضای جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشند و در برابر منکرات موضع‌گیری داشته و در برابر ترک واجبات بایستند و اگر این گونه عمل می‌شد هم‌اکنون فساد و رانت و غیره در جامعه وجود نداشت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به نقاط قوت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور، اضافه کرد: با وجود کم‌کاری و ضعف‌ها، نقاط قوت ما نباید نادیده گرفته شود و انتظار این است که با آن همه جانفشانی شهدا و مقاومت در برابر مستکبران عالم، بتوانیم با آسیب‌ها و فسادهای درون خود مبارزه کنیم.

وی با اشاره به امکان ادغام شورای امر به معروف در شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: شوراهای فعال در زمینه فرهنگی از جمله شورای نماز، شورای امر به معروف و نهی ازمنکر، شورای زکات و غیره که اکثر اعضای آنها نیز مشترک هستند، می‌توانند در قالب کمیته و کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تعریف شوند و سالانه دو بار نتیجه فعالیت کمیته‌ها در شورای فرهنگی عمومی تشریح شود.

آیت‌الله محامی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در کارها، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برآورد میزان تأثیر فعالیت‌های صورت گرفته در سطح جامعه، ارزیابی از عملکرد خود را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 4937105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha