۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳

سرپرست علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

شناسایی ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ فوت ۲ نفر

شناسایی ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ فوت ۲ نفر

بجنورد- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد و متاسفانه دو نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد و متأسفانه دو نفر نیز در اثر ابتلاء به این بیماری فوت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تا ظهر ۱۲ خرداد، ۲۲۱۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۴۰ نفر بستری و ۱۲۷۸ نفر سرپاییهستند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۸۷ نفر، شیروان ۲۵۱ نفر، فاروج ۱۳۵ نفر، مانه و سملقان ۲۱۴ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۰ نفر، راز و جرگلان ۱۴۳ نفر و اسفراین ۱۸۰ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام شده تاکنون ۷۷۰ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی بیان کرد: آزمایش ۳۳۲۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

کد خبر 4939477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha