۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳

امام جمعه بوئین‌میاندشت:

امام خمینی دین اجتماعی را احیا کرد/مسلمانی در نگاه امام

امام خمینی دین اجتماعی را احیا کرد/مسلمانی در نگاه امام

بوئین‌میاندشت- امام جمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه امام دین اسلام را در اجتماع پیاده کرد، گفت: اگر از کشورهای غربی ندای یا روح الله به گوش می‌رسد به خاطر شناخت مسیر بی‌بدیل امام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن اسکندری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در بویین میان دشت اظهار داشت: پیمودن مسیر انقلاب امام باعث می‌شود تا حیات دینی و مذهبی ما بیمه و تضمین شود و مطمئن می‌شویم که حیات دینی ما به حیات واقعی و طیبه خواهد رسید، اگر از کشورهای غربی ندای یا روح الله و اسم سرداران به گوش می‌رسد به خاطر شناخت مسیر بی‌بدیل امام است.

وی افزود: بیش از یک هزار سال نگذاشتند امامان حاکمیت جامعه اسلامی را عهده دار باشند، اداره دین در مسیری قرار گرفت که دین تضعیف شد و اجتماعی نبود، اکنون با گذشت چهل سال از انقلاب امام برخی هنوز فکر می‌کنند اداره جامعه اسلامی باید در دست سکولار غرب باشد در صورتی که اسلام، اسلام نیست مگر اینکه در اجتماع حضور داشته باشد، با وجود امام دین در اجتماع حضور پیدا می‌کند.

مسلمانی در نگاه امام معنای جدیدی پیدا کرد

امام جمعه بوئین‌میاندشت گفت: اگر ادارات و نهادها و تمام آموزشگاه‌های ما اسلامی شدند آن موقع باید ادعای مسلمانی کنیم، قبل از انقلاب برخی ادعای مسلمانی با دیدگاه اسلام غربی داشتند اما بعد از انقلاب شخص که نتواند اسلام را پیاده کند نمی‌تواند ادعای مسلمانی داشته باشد، بعد از انقلاب مسلمانی در نگاه امام یک معنای جدیدی پیدا کرد.

وی گفت: انقلابی بودن به حرف نیست بلکه در عمل است انقلابی بودن به حرکت در مسیر امام است، اگر کسی بخواهد در اجتماع ادعای مسلمانی و دین داری کند باید با منش‌های مذهبی و عرفانی امام مأنوس باشد تا عالم را نجات دهد و نیروهایی مانند سردار سلیمانی تربیت کند، تمام مستضعفین و سیاه پوستان آمریکا نگاه به منش امام دارند.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: اگر به عقیده خود استوار باشیم و عقب نشینی نکنیم و به اجرای احکام اسلامی و مذهب و دین در جامعه حساسیت نشان دهیم طبق منش امام حرکت می‌کنیم یعنی قلب ما روح الهی شده است.

پیشتاز حرکت در مسیر دین اجتماعی شوید

وی گفت: اگر روحیه اول انقلاب و دوران جنگ در وجود ما نیست قلب خود را باید تقویت کنیم، وقتی که ارتباطات آسمانی نیست ارتباط با معارف دینی نیز کم خواهد شد، سیاه پوستان آمریکا می‌دانند تحول و انقلاب در جامعه بدون حرکت در مسیر امام امکان پذیر نیست، انصارالله یمن حرکت در مسیر امام را از ما یاد گرفتند اما پیشتازتر از ما شدند، در مسیر دین اجتماعی و جهادی حرکت کردن پیشتاز شوید.

امام جمعه بوئین‌میاندشت متذکر شد: هر مسئول در هر مسئولیتی که بخواهد حرکت کند بدون طهارت قلب موفق نخواهد شد و امام این روش را امام به ما یاد داد، خدمت به مردم حرکت در مسیر دین اجتماعی است، در خدمت رسانی به مردم شهرستان بوئین میاندشت کوتاهی نشود.

 

کد خبر 4940833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha