۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶

معاون استاندار آذربایجان غربی:

میاندوآب ظرفیت ویژه برای توسعه پایدار دارد/تبدیل ۷ منطقه به شهر

میاندوآب ظرفیت ویژه برای توسعه پایدار دارد/تبدیل ۷ منطقه به شهر

ارومیه – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت:شهرستان میاندوآب ظرفیت های ویژه ای به خصوص در بخش کشاورزی برای توسعه پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندار میاندوآب اظهارکرد: یکی از راه‌ها برای تحقق شعار سال، توجه به مهاجرت معکوس است و اگر در روستاها به امر کشاورزی و دامداری و یا سایر تولیدات کشاورزی توجه ی شود جهش تولید بالا می‌رود و در شهرستان میاندوآب نیز به با توجه به ظرفیت آن این مهم به یقین و به تبع توجه و حمایت ویژه مسؤولان تحقق می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به توجه به تقسیمات کشوری در دولت، گفت: سال گذشته در آذربایجان‌غربی شش نقطه روستایی به شهر ارتقا یافت و در طول ۹ ماه گذشته نیز دو روستا در استان شامل «فیرورق» در خوی و «بکتاش» در میاندوآب به بخش ارتقا یافت و بزودی بخشداری «بکتاش» ایجاد می‌شود.

هفت منطقه به شهر تبدیل می‌شود

مصطفوی اضافه کرد: همچنین امسال ارتقای هفت نقطه را به شهر در استان به وزارت کشور پیشنهاد داده‌ایم که پس از بررسی‌های بیشتر جهت تصویب به هیئت دولت ارجاع می‌شود و هر چقدر خدمات زیادی به این نحو به روستا کشیده شود، شاهد مهاجرت مردم به شهرها نخواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه آن حضرت سه کار مهم را انجام دادند که هیچ کسی جرأت انجام آنها را نداشت، گفت: یکی از این کارها، فراهم کردن مقدمات ظهور انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ بود و در همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی افزود: کار دوم مدیریت مدبرانه جنگ تحمیلی بود و در طول تاریخ هر موقع جنگی علیه ایران روی می‌داد بخشی از خاک کشور به عنوان امتیاز به دیگران واگذار می‌شد ولی در دوران دفاع مقدس با مدیریت حضرت امام خمینی (ره) و به رغم توطئه استکبار جهانی و قدرت‌های زورگو که رژیم صدام را حمایت می‌کردند، این جنگ به پیروزی منجر شد.

وی اضافه کرد: با درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حکومت اسلامی در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی استقرار شد و با برگزاری انتخابات، نوع حکومت، همه‌پرسی قانون اساسی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی رأی مردم را در نظام جمهوری اسلامی ایران دخالت دادند و به عبارتی مردم سالاری دینی را نهادینه کردند.

کارنامه ایران در مبارزه با بیماری کرونا درخشان است

وی بیان کرد: اکنون نیز بعد از ۳۱ سال هدایت و رهبری این نظام بر عهده خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که به بهترین شیوه و به رغم توطئه استکبار جهانی کشور را مدیریت کردند و در طول سال‌های گذشته توطئه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و استکبار هر روز به هر بهانه‌ای توطئه جدیدی را علیه نظام و مردم ایران ایجاد می‌کند ولی این توطئه‌ها با رهبری داهیانه رهبر انقلاب به فرصت تبدیل شده‌است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کارنامه ایران در راستای مقابله با بیماری کرونا درخشان است، گفت: در زمینه مدیریت و بهبود یافتگان بیماری کرونا ایران جزو ۱۰ اول کشور دنیاست و در برابر کشورهایی که مدعی امکانات و تجهیزات پزشکی هستند، خود را به خوبی نشان داد.

مصطفوی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ جلسه استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده‌است عنوان کرد: حساسیت موضوع جدی گرفتن کرونا تا حدی است که به دستور مقام معظم رهبری نماز جمعه‌ها و حرم‌های مطهر به جهت حفظ جان انسان‌ها تعطیل شده و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه هفتگی به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری در خصوص بیماری کرونا، اظهار کرد: در یکی از این جلسه‌ها که رهبری حضور داشتند، ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و مسؤولان، بیماری کرونا را به هشت سال جنگ تحمیلی تشبیه کردند.

مصطفوی همچنین با قدردانی از مردم ایران در خصوص تحمل محدودیت‌ها و کمک به نیازمندان با بخشش و انفاق مال خود قدردانی کرد و گفت: در کشورهای پرادعا و پیشرفته مردم برای تأمین اقلام بهداشتی با هجوم به فروشگاه‌ها، آنها را چپاول می‌کنند ولی در جمهوری اسلامی ایران مردم مؤمن به یاری همنوعان خود که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، شتافتند.

دستگاه‌های اجرایی زمینه تحقق جهش تولید را فراهم کنند

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان سال جهش تولید، افزود: همه باید برای تحقق این شعار تلاش کنند و البته به جهت انتخاب عناوین اقتصادی در سال‌های گذشته، گام‌های مؤثری برداشته شده و امسال نیز باید برای تحقق جهش تولید همه و به ویژه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی زمینه را فراهم کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میاندوآب نیز در این مراسم گفت: در سیستم مدیریتی اعتقاد به بازی برد - برد دارم و به دنبال شیوه دنیا دنیای فرصت‌ها است، با پرهیز از رفتارهای خشن و انتقام جویانه و جایگزینی مشورت و استفاده از خرد جمعی در جهت پیشرفت، توسعه و تعالی شهرستان حرکت خواهیم کرد.

حسام شیرازه محبت ادامه داد: از اصحاب رسانه و تمامی کسانی که در فضای مجازی قلم فرسایی می‌کنند درخواست می‌کنم خود را گرفتار هیاهوهای تبلیغاتی نکرده و به مباحث اجرایی شهرستان ورود کنند، شهرستان بیش از این تاب و توان درگیریهای دیگر را ندارد چراکه کارهای کاذب منجر به اندیشه‌های کاذب و نهایتاً دوری از اهداف اجرایی شهرستان خواهد شد.

در خاتمه این مراسم حسام شیرازه محبت به عنوان سرپرست فرمانداری میاندوآب معرفی شد.

کد خبر 4940925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha