۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۵

فرماندار شهرستان قروه:

شناخت مردم برای زندگی در شرایط کرونا ضروری است

شناخت مردم برای زندگی در شرایط کرونا ضروری است

قروه- فرماندار قروه با بیان اینکه زندگی در شرایط کرونا را باید آموخت، بر عادی شدن وضعیت هشدار داد و خواستار استفاده از ماسک در ادارات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین الماسی شامگاه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان قروه با بیان اینکه در کنترل ویروس کرونا خوب عمل شد، اظهار داشت: ایران در بحث پزشکی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در عملکرد کرونا ایران همتراز با آلمان بود اما در کل خرده فرهنگ‌هایی هستند که با رعایت نکردن موارد غلبه می‌کنند بر بیماری و همین معضل اصلی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در ادارات و مکان‌های عمومی و پرتجمع ضروری است گفت که مردم باید نسبت به این موضوع توجه بسیار داشته باشند و با رعایت هرآنچه زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کنند احساس مسئولیت کنند.

به گفته الماسی با تغییر روند بیماریابی در حال حاضر وضعیت شناسایی مبتلایان به کرونا به نسبت اوایل شیوع ویروس بهتر شده به طوری که جدای از بیمار به دنبال تست گرفتن از تمامی افرادی که با فرد مبتلا ارتباط داشته اند هم تست گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تعداد نمونه گیری ها، افزود: در طول روز ۷۰ نمونه از افراد مشکوک گرفته می‌شود و پاسخ نمونه‌ها هم سریع‌تر از قبل ارسال می‌گردد.

الماسی در ادامه نسبت به عادی شدن شرایط توسط مردم هشدار داد و تصریح کرد: ما باید زندگی در شرایط کرونا را بیاموزیم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به کنترل بیماری کمک کنیم و همه این موارد را مدنظر قرار دهیم تا زمانی که به توانایی ریشه کن کردن ویروس دست یابیم.

وی همچنین نظارت بر اماکن حساس تأکید کرد و گفت: باید صنوف مختلف نظارت شوند و با تمامی کسانی که تخلف می‌کنند برخورد شود و نیاز است که تبلیغات محیطی در سطح شهر استمرار داشته و افزایش یابد.

مطابق اظهارات الماسی از زمانی که بیماریابی به سمت مرکز بهداشت رفته وضعیت خوب شده، لذا باید تمامی نکات بهداشتی رعایت گردد و مردم بدانند که خروج از قرنطینه ۱۴ روزه جرم است.

کد خبر 4942927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha