۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱

در چهارمحال و بختیاری؛

طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به بهره برداری رسیدند

طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به بهره برداری رسیدند

شهرکرد- طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری عصر یکشنبه با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسیدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها اظهار داشت، امروز با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی برای سرکشی از برخی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مناطقی از استان حاضر شدیم.

اقبال عباسی افزود: در روستای خوی ۵۷ هکتار اراضی تحت فشار امروز به بهره‌برداری رسید که دو سوم از این اراضی توسط جهاد کشاورزی و مابقی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: این اراضی پیش از این به صورت غرقابی بود و اکنون به صورت تحت فشار آبیاری می‌شود.

وی در خصوص بازید از سد خاکی بی دکان گفت: خط انتقال آب اراضی پایین دست این سد هنوز باقی مانده که مقرر شد دو تا سه میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده شود.

وی گفت: این خط انتقال به ۹ روستا و شهر برای شرب و کشاورزی آبرسانی خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح تجمیع باغات سودجان، گفت: این طرح می‌تواند از طرح‌های مهم ملی باشد زیرا سه هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستا تعاونی تشکیل دادند و دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کوچکشان را به صورت تجمیعی درآورند.

وی گفت: در این اراضی یک هزار و ۵۵۰ هکتار باغ سیب، بادام، گلابی و گیلاس کاشته شده که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش امید کشاورزان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزرعه دوازده هکتاری گل محمدی در چلیچه فارسان، گفت: بهره بردار سالانه نیم میلیارد تومان از این مزرعه درآمد دارد و پنج هزار نفر در سال در این مزرعه مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: مشابه این طرح ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار دیگر نیز توسط جهاد کشاورزی در استان واگذار شده است و این طرح‌ها دارای مزایای فراوان برای استان هستند.

عباسی بیان کرد: امسال در نظر داریم برای طرح‌های شبیه به این طرح تسهیلات ارزان قیمت و حتی یارانه‌ای در نظر بگیریم که در مسیر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است و تنها با آب و خاک محقق می‌شود.

به گزارش مهر، امروز با حضور استاندار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی، از چند طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی بهره برداری شد.

طرح مزرعه ۱۲ هکتاری گل محمدی در چلیچه، آبیاری تحت فشار ۵۷ هکتار از اراضی روستای خوی در شهرستان شهرکرد، خط لوله انتقال آب سد خاکی بی دکان و تجمیع اراضی کشاورزی سودجان از مهمترین این طرح‌ها هستند.

کد خبر 4943819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha