۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶

فرماندار دامغان:

سند توسعه برای ۴۰ روستای دامغان تدوین می‌شود

سند توسعه برای ۴۰ روستای دامغان تدوین می‌شود

دامغان- فرماندار دامغان با بیان اینکه تدوین سند توسعه روستایی برای ۴۰ روستای دامغان در دستور کار قرار دارد، گفت: توسعه روستایی یکی از اولویت‌های شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی دامغان به میزبانی تالار همایش‌های دانشگاه این شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های راه سازی در سطح شهرستان در حال اجرا است، تاکید کرد: علاوه بر این طرح‌ها، ۱۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دانشگاه دامغان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد واحدهای صنعتی و ۷۰ درصد از واحدهای معدنی دامغان فعال هستند، ابراز کرد: بزرگترین ذخایر معدنی و واحد فرآوری مس با حضور بخش خصوصی و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در جنوب شهرستان در حال فعالیت است.

گازرسانی به ۴۶ روستا

فرماندار دامغان از گازرسانی به ۴۶ روستای این شهرستان اشاره داشت و گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض به کشاورزان شهرستان از سوی جهاد کشاورزی کمک شد.

مجد با بیان اینکه طی یک سال گذشته به میزان ۱۴ سال کار بهسازی در روستاها اجرا شد، تاکید کرد: ۴۶ روستای دامغان از نعمت گاز بهره‌مند شدند همچنین تدوین سند توسعه روستایی برای ۴۰ روستا صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های عمرانی شهرداری دامغان با همکاری شورای اسلامی شهر احداث باغ ایرانی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در جوار پارک دانشجو است که برای احداث این باغ پنج میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد، ابراز کرد: سه میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان به میراث فرهنگی دامغان اختصاص یافت که از این میزان دو میلیارد تومان صرف مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی تپه حصار و یک میلیارد تومان به مجموعه تفریحی گردشگری چشمه‌علی دامغان اختصاص پیداکرده است.

کد خبر 4943907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      0 0
      پیشرفت و توسعه از روستاها باید آغاز شود و روستاهایی خودکفا داشته باشیم که از منابع تجدید پذیر انرژی تولید کنند و به صورت مکانیزه کشاورزی کنند و صنایع تبدیلی غذایی مرتبط داشته باشند.