۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹

در شورای استاندارد لرستان مطرح شد؛

پلمب واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد لرستان

پلمب واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد لرستان

خرم‌آباد- همه واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند، ظرف مدت یک ماه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعطیل و پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان امروز چهارشنبه در شورای استاندارد لرستان با اشاره به ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آئین نامه اجرایی قانون مذکور، گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، همه دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسئولیت دارند مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه کنند.

وی، افزود: به استناد ماده ۷ آئین نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه‌های اجرایی مکلفند پس از وصول گزارش‌های سازمان استاندارد، ضمن انجام اقدامات اصلاحی و اعمال نظرات سازمان، از نتایج اقدامات به عمل آمده، سازمان استاندارد را مطلع کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت استانداردسازی واحدهای تولیدی فرآورده‌های مصالح ساختمانی، و هم چنین وضعیت آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در استان اظهار کرد: در سال گذشته ۳۸۸ مورد بازرسی و ۳۱۷ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش صنعت ساختمانی انجام گرفت.

قنبریان، بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه به استاندارد بودن مصالح ساختمانی لازم است در اجرای پروژه‌های عمرانی از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد معتبر استفاده شود، که در این راستا توجه به قوانین و مقررات مربوطه و همکاری دستگاه‌های مرتبط در این خصوص بسیار مؤثر است.

در ادامه نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، با اشاره به جدیت در پیگیری استاندارد سازی مصالح ساختمانی، گفت: در حال حاضر واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری هستند اما توان ادامه فعالیت و استانداردسازی فرآورده مصالح ساختمانی را ندارند، بایستی مجوز آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابطال و به منظور تأمین نیازهای جامعه به واحدهای متقاضی جدید، پروانه بهره برداری اعطا شود.

گودرز امیری، گفت: همه واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند، ظرف مدت یک ماه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعطیل و پلمب شوند.

کد خبر 4946368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha