۹ خرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۵۹

هم اندیشی حجاب در قم برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر : همایش " هم اندیشی حجاب، مسئولیت ها و اختیارات دولت اسلامی" به ابتکار پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم ، حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس پژوهشکده فقه و حقوق عصر دیروز در گفت و گویی با خبرنگاران با بیان اینکه حجاب از اصول و ارزش‌های مهم اسلامی است که با زندگی و هویت مسلمانان در آمیخته است گفت : حجاب از یک سو به صورت اندیشه‌ای انکار ناپذیر و رویه‌ای پایدار بستر زمان را در نوردیده و به پیش تاخته است و از سویی دیگر در چشم جهانیان به نمادی استوار برای اسلام خواهی بدل شده است.

وی ادامه داد :‌ این ادعا که اکنون بر اثر بی‌حجابی‌ها تا حدودی چهره حجاب از هم گسسته است ادعای گزافه‌‌ای بیش نیست. وی گفت: به رغم گسترش بی‌حجابی و کم‌حجابی این ارزش اسلامی به دلیل تبدیل شدن به نمادی برای اسلام نقش آفرینی آن در سلامت جامعه به حقیقتی پررنگ و اندیشه‌ای پررونق بدل گشته است.

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق خاطرنشان کرد : با این حال برای این که بتوان رونقی نهادینه‌تر را برای حجاب رقم زد و دامنه اثبات توانایی‌های این دستور اسلامی را از نظر ارزشی نسبت به ارزش‌های وارداتی غرب فراگیرتر ساخت باید رفتار عمومی‌تری در برابر بی‌حجابی یا بدحجابی را در پیش گرفت.

مبلغی گفت : این رفتار توانمندی خود را باید با بهره‌گیری از دو ویژگی فقهی بودن و شکل‌گیری در قالب استراتژی دقیق و برنامه‌ریزی حساب شده به دست آورد.

وی با اشاره به ارسال بیش از 350 مقاله به دبیرخانه این همایش طی یک سال گذشته ادامه داد: از میان مقالات رسیده به دبیرخانه در مرحله نخست 90 مقاله مورد تأیید قرار گرفت که پس از ارزیابی دوم 38 مقاله به عنوان مقالات برتر هم اندیشی انتخاب شدند.

مبلغی گفت : در کنار مقالات مجموعه‌ای از 13 گفتگو با صاحب نظران مسائل فرهنگی، اجتماعی، مسئولان مراکز، نهادها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با مباحث زنان نیز منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد : در این هم اندیشی که طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مدرسه عالی دارالشفا و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله جعفر سبحانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و حجت الاسلام پور محمدی وزیر کشور و تعدادی از کارشناسان در این همایش به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

هم اندیشی حجاب مسئولیت ها و اختیارات دولت اسلامی به ابتکار پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با مشارکت دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و دفتر امور بانوان وزارت کشور در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می‌شود.

کد خبر 494878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha