۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

نیک‌بین در صحن علنی مجلس:

دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد دارد/ سند تحول بنیادین باید اجرایی شود

دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد دارد/ سند تحول بنیادین باید اجرایی شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: یکی از دلایل بی بند و باری در فضای مجازی آن است که این دولت اعتقاد زیادی به اجرای سند ۲۰۳۰ دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل آموزشی کشور اظهار داشت: سوال ما از وزیر آموزش و پرورش این است که چرا طرح رتبه بندی فرهنگیان و همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا نمی شود.

وی افزود: حقوق معلمان بازنشسته بسیار کم است و همچنین مدرک فرهنگیان در حکم آنان فقط یک بار اعمال می شود و آنان خواستار آن هستند که مدرک شان بیش از یک بار در حکم شان اعمال شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاوت حقوق معلمان با مابقی کارمندان بسیار فاحش است و همچنین سوال ما آن است که چرا سند تحول بنیادین اجرا نمی شود.

نیک بین با اشاره به بی بند و باری در فضای مجازی اظهار داشت: این دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشت و بارها مطرح کرد که از سند ۲۰۳۰ نمی گذرد و این در حالی است که هیچ گونه توجهی به اجرای سند تحول بنیادین نداشت.

وی با انتقاد از حقوق بسیار پایین معلمان مدارس غیرانتفاعی،افزود: برخی از معلمان غیرانتفاعی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و در شرایطی که کمبود معلم داریم چرا معلمان حق التدریس و نهضتی ها استخدام نمی شوند؟

این نماینده مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید عدالت آموزشی را مورد توجه قرار دهد و به این نکته واقف باشد که مدارس ما فقط مدارس ولنجک و مناطق بالای شهر تهران نیستند و لازم است که به مدارس مناطق محروم هم توجه ویژه ای شود.

کد خبر 4949085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha