۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا :

۱۶۰ مدرسه صدرا در کشور دایر است

۱۶۰ مدرسه صدرا در کشور دایر است

کرمان - رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرای کشور از حضور ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس صدرای سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حامد تقدیری ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت: مدارس صدرا در جهت تربیت نیروهای انقلابی گام برداشته‌اند و جدا از حوزه هم نیستند. راهبری مدارس صدرا با سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی است و این سازمان در آموزش و توانمندسازی، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نقش دارد.

وی با اشاره به دغدغه‌های مدارس صدرا افزود: وظیفه ما تربیت کردن نیروهای انقلابی است تا قبل از حوزه آماده باشند، همچنین رعایت عدالت آموزشی یکی دیگر از دغدغه‌های ما است ضمن اینکه در حدود ۷۰ درصد مدارس صدرا پولی از دانش‌آموز دریافت نمی‌شود و در مابقی مدارس بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای یک سال دریافت می‌شود.

تقدیری تصریح کرد: دغدغه سوم بحث استفاده از دانش‌آموختگان در مدارس صدرا و حوزه‌ها است تصمیم ما این است که در سال‌های آینده استعدادها و فارغ‌التحصیلان خوبی تربیت کنیم لذا در گام اول تلاش کردیم مدارس ابتدایی‌مان از افول و روزمرگی خارج شود که در این خصوص برنامه‌هایی پیش رو داریم.

حضور ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی و متوسطه اول صدرا

تقدیری یادآور شد: ۱۶۰ مدرسه صدرا در کل کشور (به غیر از سیستان و بلوچستان) داریم که از این تعداد ۱۲۵ مدرسه متوسطه دوم و ۳۳ متوسطه اول و دوم ابتدایی داریم.

وی با بیان اینکه ما درخواست ۲۰ مدرسه دیگر را هم داده‌ایم، افزود: در مدارس ابتدایی و متوسطه اول صدرا ۱۲ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار معلم حضور دارند همچنین اگر دانش‌آموزان صدرا در حوزه‌های علمیه پذیرفته شوند بین یک تا یک سال و نیم در موارد درسی‌شان تطبیق داده می‌شود.

تقدیری ادامه داد: در مدارس صدرا همواره به این نکته توجه شده که دانش‌آموزان به جای کنکور محوری دانش‌محوری را آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه مسیر ما در صدرا مسیر رشد و پویایی است، ادامه داد: در مدارس صدرا سامانه دقیق داریم که بر اساس تمام فعالیت‌ها به صورت محسوس و نامحسوس پیگیری می‌شود و تا به امروز توانستیم نظارت و ارزیابی خوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور گفت: ما تنها در رشته معارف دانش‌آموخته نداریم و در رشته‌های دیگر هم در حال تأمین نیرو هستیم.

لزوم مشارکت خیران در بحث مدرسه داری

تقدیری در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: ذهن خیران مدرسه ساز بیشتر به سمت مدرسه سازی متمایل است تا اینکه به بحث مدرسه داری توجه کند لذا باید ذهن خیران را به این نکته معطوف کنیم.

وی یادآور شد: در مدارس صدرا به بحث تولید، محتوا، نوجوان و… توجه ویژه می‌شود و ما در این رابطه هزینه خواهیم کرد زیرا نوجوان دغدغه اصلی ما است.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور با اشاره به اینکه در استان کرمان هشت مدرسه صدرا فعال است، یادآور شد: کرمان، استان توانمندی است که استعدادهای خوبی در خود دارد لذا دغدغه ما در استان کرمان، نیروی انسانی است که مسئولان ذیربط در این رابطه باید به ما کمک کنند.

کد خبر 4949442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha