۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۵

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خبر داد:

فعالیت ۴۱ مرکز فرهنگی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان در همدان

فعالیت ۴۱ مرکز فرهنگی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان در همدان

همدان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: ۴۱ مرکز فرهنگی ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار و ۳ کتابخانه پستی کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان استان همدان خدمات ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهناز ضرابی زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در دفتر خبرگزاری فارس همدان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تخصصی‌ترین دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است که نه تنها دغدغه اوقات فراغت این گروه را دارد، بلکه به پرورش فکر و روان آنها اهمیت داده و با ایجاد فضایی مطمئن و ایده‌آل در پی پرورش فکر و اندیشه کودکان است، افزود: کانون استان همدان با ۴۱ مرکز فرهنگی ثابت و ۱۰ کتابخانه سیار و ۳ کتابخانه پستی در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان استان همدان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان درباره چگونگی خدمات‌رسانی کانون به اعضا در شرایط موجود کشور و بحث شیوع ویروس کرونا، گفت: کانون پرورش فکری از همان ساعت‌های اولیه خانه‌نشینی، فعالیت‌های خود را به صورت گسترده آغاز کرد.

وی از راه‌اندازی پیک امید مجازی خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا که مراکز آموزشی تعطیل شد، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز تحت الشعاع قرار گرفت و کودکان امکان حضور در مراکز را نداشتند.

ضرابی زاده گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در همین زمان اجرایی شد برنامه «پیک امید» بود که در شرایط بحران فعالیت آن جدی تر شد کمااینکه با کمک این پیک علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، با نمایش فیلم و اجرای تئاتر از طریق تریلی سیار، بین بچه‌ها شور و امید ایجاد می‌شود.

ضرابی‌زاده در ادامه، خدمات پیک امید را در شرایط بیماری کرونا تشریح کرد و گفت: بعد از ۲۴ ساعت از تعطیلی مراکز و مدارس، کانون پرورش فکری پیک امید مجازی سایتی را به نام پیک امید مجازی طراحی کرد و در یک فراخوان همگانی از همکاران دعوت شد تا در صورت تمایل به طور داوطلبانه و جهادی در این امر شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه بیشتر همکاران به این ندا لبیک گفتند و اتفاق بسیار خوبی رقم خورد، گفت: همکاران توانایی‌های خود را به اشتراک گذاشتند و با امکاناتی که در منزل داشتند به تهیه کلیپ‌های مختلف و متنوع ۲ تا ۳ دقیقه‌ای پرداختند و محتواهای آموزشی و فرهنگی را تولید و به اشتراک گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان نیز این فعالیت به طور گسترده آغاز شد، گفت: گروه‌های کارشناسی تشکیل و کارهای دریافت شده از مربیان، بررسی و اصلاح شد.

ضرابی زاده افزود: در این مدت ۹۰۲ فیلم کوتاه به دفتر استان همدان ارسال و از این تعداد پس از بررسی، ۵۳۵ اثر به تهران فرستاده شد که تعداد ۸۰ اثر روی سایت پیک امید تهران قرار گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان عنوان کرد: در استان همدان مربیان مراکز با ایجاد ۱۷۸ گروه مجازی، هر روز فعالیت‌های مناسبی را برای کودکان و نوجوانان به اشتراک گذاشتند.

وی تشکیل انجمن‌های مجازی را یکی از مؤثرترین کارهای کانون در ایام خانه‌نشینی عنوان کرد و گفت: این فعالیت از تأثیرگذار ترین فعالیت‌ها در زمان شروع ویروس کرونا بود به این گونه که هر ماه یک انجمن برگزار می‌شد و این جلسات با حضور اساتید مختلف از سراسر ایران و اعضای ارشد کانون که سن آنها از سن کتابخانه فراتر رفته بودند شکل می‌گرفت که با استقبال خوبی از طرف اعضا روبرو شد.

کد خبر 4949835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha